ענבר – עתודה ניהולית במערכת הבריאות הינה מיזם משותף של משרד הבריאות וארגון מעוז, אשר נועדה לגבש את העתודה הניהולית הבכירה והמובילה במערכת הבריאות, המבוססת על כלל חלקיה: קופות חולים, בתי חולים, מטה ויחידות משרד הבריאות וצה”ל.

התוכנית שואפת לייצר שפה משותפת סביב אתגרי הליבה של מערכת הבריאות, להגדיל את האמון בין השחקנים הבכירים במוקדי ההשפעה השונים של המערכת, לפתח יכולות ניהוליות ומנהיגותיות, וליצור רשת של מנהיגות ומנהיגים המחוללים שינויים משמעותיים במערכת הבריאות הציבורית בישראל.

לצערנו, ההרשמה לתוכנית ענבר של מעוז ועתודות לישראל סגורה

רוצים לקבל תזכורת לפני שמתחילה ההרשמה למחזור הבא?

לחצו לתזכורת

חזון המיזם

רשת של מנהיגים ומנהיגות מובילי שינוי ממגוון מגזרים וקהילות בחברה הישראלית הפועלת לקידום הממלכתיות ולחיזוק החוסן חברתי – כלכלי במדינת ישראל.

מטרות התכנית

פיתוח שפה ממלכתית וקידום פעולות ממלכתיות במערכת הבריאות

רכישת כלים, פיתוח תפיסה ומסוגלות להובלת שינוי במערכת הבריאות

היכרות ומחויבות לקידום אתגרי מערכת הבריאות

פיתוח אישי ומקצועי של העמיתים בדגש על מנהיגות ויכולות ניהוליות

מסגרת התוכנית

נדבך ערכי-מנהיגותי – נדבך זה עוסק באתגרים החברתיים-כלכליים של מדינת ישראל והשפעתם על מערכת הבריאות, לצד פיתוח המנהיגות האישית, וכן בניית הקבוצה והרשת. חלק זה של התכנית מתקיים בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת הרווארד וכולל נסיעה לסיור לימודי בארה”ב.

נדבך אקדמי – תואר MBA עם התמחות במנהל מערכות בריאות בבית ספר למנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב. התואר כולל 6 סמסטרים ונבנה במיוחד בעבור עמיתי התכנית.

נדבך מקצועי – התמחות בתפקיד ניהולי באחד מהגופים במערכת הבריאות. נדבך זה יכלול הכשרה ניהולית וכן ליווי אישי התפור למידותיו של העמית.

תהליך המיון

תהליך המיון כולל ארבעה שלבים: שאלון הרשמה ראשוני, יום הערכה, ראיונות ממליצים וועדת קבלה מול נציגי הועד המנהל ונציגי צוות מעוז.

  • נוכחות פיזית ביום הערכה ובוועדת הקבלה הינה תנאי הכרחי להמשך התהליך!
  • בשלבים המתקדמים של המיון יתבקשו המועמדים להציג אישור ממונה.
  • תאריכי תהליך המיון (ימי הערכה וועדות הקבלה) אינם סופיים וייתכנו שינויים.

שלב א

שאלון הרשמה אחיד לכלל התוכניות.

שלב ב

יום הערכה הכולל חלק קבוצתי וחלק אישי.

שלב ג

ראיונות ממליצים.

שלב ד

ועדת קבלה – ראיון עם השותפים מארגון מעוז, עתודות לישראל והמשרד הממשלתי, צוות התוכנית ונציגים של חברי רשת מעוז.

מידע נוסף

בשאלות ניתן ליצור קשר ב- [email protected]

לתזכורת הרשמה לתכנית לחץ כאן

עמיתי ענבר

מחזור א׳

קרדיט: שיר ניומן

שגית ארבל-אלון

רופאה ראשית, מנהלת מערך שירותי הבריאות במשרד הרווחה

רקע מקצועי

ד"ר שגית ארבל-אלון היא הרופאה הראשית של משרד הרווחה משנת 2020. בתפקידה הקודם היא הייתה גינקולוגית במרכז הרפואי שערי צדק ולפני כן שימשה כסגנית מנהל בית החולים השיקומי רעות. בשנים 2015 -2018 שימשה כמנהלת אגף תכנון מדיניות במשרד הבריאות במסגרת התמחותה במינהל רפואי ומשנת 2009 שימשה כמנהלת המרכז לטיפול אקוטי בנפגעי/ות תקיפה מינית בהדסה והייתה בצוות ההקמה שלו. במסגרת עבודתה היא הייתה אחראית על הקמת מרכז ידע, על גיוס משאבים ומתנדבים ועל טיפול נגיש ויעיל בנפגעים/ות. בנוסף, היא פיתחה יחד עם צוותה מודל כוללני ייחודי לטיפול בנפגעים/ות המתייחס לאליהם כמרכז שאליו מגיעים כל אנשי הצוות. כמו כן היא הכשירה את הדור הבא לטיפול והובילה את המרכז תוך התמודדות עם סוגיות הטראומה המשנית של מטפלים בנפגעי תקיפה מינית. במקביל, היא כיהנה כמנהלת המרכז לבריאות האישה בבית החולים משגב לדך וכמנהלת השירות האמבולטורי הגינקו-אונקולוגי בבית החולים הדסה. במסגרת עשייתה החברתית היא פעילה כעשור בארגון רופאים לזכויות אדם. במקביל, הייתה פעילה בוועד רופאי הדסה, ובשנים האחרונות לעבודתה בבית החולים שימשה כיושבת ראש הוועד. בעבר הקימה תוכנית שש שנתית בנושא מניעת התנהגויות מסוכנות והתנהגות מינית בריאה בחטיבת הביניים ובתיכון מו"ר במכבים רעות. שגית מומחית במינהל רפואי, בגינקולוגיה ובמיילדות. וביצעה תת התמחות בגינקולוגיה אונקולוגית באוניברסיטת לה ספיאנצה בבית החולים אומברטו פרימו ברומא. היא למדה רפואה באוניברסיטת בן-גוריון וביצעה את הסטאז' ואת מרבית ההתמחות בבית החולים ע"ש אדית וולפסון וסיימה בבית החולים הדסה עין כרם.

הגר מזרחי

ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות

רקע מקצועי

ד"ר הגר מזרחי היא ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות. לפני כן הייתה סגנית מנהל המרכז הרפואי על שם ברוך פדה פוריה ובתקופת הגלים הראשון והשני של הקורונה ניהלה את המרכז הרפואי. במסגרת התמחותה במינהל רפואי הייתה ממונה על בטיחות הטיפול בהנהלת המרכז הרפואי וקודם לכן שימשה כרופאה בכירה ומומחית לכירורגיה כללית בבית החולים וניהלה את מכלול העבודה במחלקה. בעבר היא הייתה רופאה בכירה ומומחית לכירורגיה כללית בבית החולים העמק בעפולה. התמחות רפואית: היא מומחית במנהל רפואי ובעלת תואר MBA בתחום מאוניברסיטת תל אביב, והיא מומחית בכירורגיה כללית. את התמחותה ביצעה בבית החולים העמק ובנוסף, עברה הכשרה בת שנתיים באנגליה, שם התמחתה בניתוחים לפרוסקופיים ולמדה באוניברסיטת קנט. את הסטאז׳ הרפואה עברה הגר במרכז הרפואי העמק.

קרדיט: שיר ניומן

ענב נוף שדה

Founder and CEO at WOTCH Primary Medicine, Ltd

רקע מקצועי

ד"ר ענב נוף שדה היא Founder and CEO at WOTCH Primary Medicine, Ltd. בתפקידה הקודם הייתה סגנית ראש אגף רפואה ומקצועות הבריאות ומנהלת המערך לרפואה ראשונית במכבי שירותי בריאות. לפני כן היא כיהנה במטה מכבי כמנהלת תחום רפואת המשפחה. במסגרת תפקידה היא אחראית על הובלת תחום רפואת המשפחה בארגון ועל פיתוחו ועוסקת בגיבוש המדיניות ותוכניות העבודה ובמיצוב רפואת המשפחה בליבת העשייה הרפואית של הארגון. קודם לכן שימשה שם כמנהלת רפואית במרחב לב תל אביב-בלפור. במקביל, היא ממשיכה להיות רופאת המשפחה של מאות מטופלים במרכז HIV תל אביב כשותפה במרפאה עצמאית ומתמקדת במטופלים מקהילת הלהט"ב. במסגרת עשייתה החברתית היא מתנדבת כחברת הנהלה של הוועד למלחמה באיידס, כמנהלת רפואית של מרכזי HIV וכיועצת רפואית והובילה יוזמה לקידום הטיפול ב-HIV ברפואת המשפחה. ענב היא מומחית במנהל רפואי וברפואת המשפחה. את התמחותה ביצעה במכבי שירותי בריאות ואת הסטאז' ברפואה ביצעה בבית החולים אסף הרופא.

קרדיט: שיר ניומן

רויטל בר אושר (לוי חברוני)

מנהלת מינהלת באר שבע במחוז דרום בשירותי בריאות כללית

רקע מקצועי

ד"ר רויטל לוי היא מנהלת מינהלת באר שבע במחוז דרום בשירותי בריאות כללית, עד שנת 2023 הייתה מנהלת מרכז רפואי יוספטל ומרחב אילת בשירותי בריאות כללית. בשנים 2015 היא הייתה סגנית מנהל המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה והממונה על היחידה לניהול סיכונים בבית החולים. לפני כן היא שימשה כסגנית המנהלת הרפואית של שירותי בריאות כללית במחוז ירושלים ובמסגרת תפקידה ניהלה את מערך הרפואה היועצת והרפואה העצמאית במחוז ואת ממשק הערעורים וועדות הבירורים והייתה אחראית שעות החירום במחוז. קודם לכן שימשה במשך חמש שנים כרכזת רפואת הילדים של המחוז, ובשבע השנים שלפני כן כמנהלת מרפאת ירוחם של הקופה. רויטל מומחית במינהל רפואי וברפואת ילדים. את התמחותה ביצעה בבית החולים סורוקה במחלקות התינוקות, הפגיה, טיפול נמרץ ילדים ואשפוז יום ושימשה כמתמחה ראשית, וגם את הסטאז' ברפואה היא ביצעה בסורוקה.

קרדיט: שיר ניומן

גילי גבעתי

סגנית מנהל בית החולים ברזילי

רקע מקצועי

ד"ר גילי גבעתי היא סגנית בית החולים ברזילי. לפני כן הייתה ראש אגף רפואה בחטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים במשרד הבריאות. במסגרת התמחותה במינהל רפואי שימשה כעוזרת רפואית בלשכת המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ולאחר מכן כסגנית מנהלת בית החולים הכללי במרכז הרפואי ע"ש שיבא בתל השומר, ולפני כן הייתה שם סגנית מנהל המחלקה הנוירולוגית. במסגרת תפקידה הייתה אחראית על פעילות המחלקה האשפוזית, ובכלל זה הממשקים עם שאר יחידות בית החולים והפעילות האמבולטורית, ועל פעילות ההוראה למתמחים ולסטודנטים. במקביל, שימשה כמנהלת רפואית במכון השינה באסותא, תפקיד שכלל אחריות על הפעילות המחקרית מול יזמי המחקר ואחריות על פעילות הרופאים – כולל עדכונים קליניים והדרכות לרופאים חדשים. התמחות רפואית: גילי מומחית במינהל רפואי, בנוירולוגיה וברפואת שינה. את התמחותה ביצעה במרכז הרפואי ע"ש שיבא בתל השומר ואת הסטאז' ברפואה ביצעה במרכז הרפואי תל אביב על שם סוראסקי.

קרדיט: שרון אלדר

איריס קלירס

סגנית מנהלת בית חולים וולפסון

רקע מקצועי

ד"ר איריס קלריס היא סגנית מנהלת בית החולים וולפסון. בשנים 2015- 2017 שימשה כעוזרת רפואית בהנהלת המרכז הרפואי ע"ש שיבא בתל השומר במסגרת התמחותה במנהל רפואי. בשנים 2015-2013 הייתה סגנית מנהל מחלקה פנימית בשיבא, וקודם לכן עבדה חמש שנים כרופאת משפחה ורופאת מנהל בקופת חולים מאוחדת. התמחות רפואית: מומחית ברפואה פנימית ובמנהל רפואי. את הסטאז' ברפואה ואת התמחותה ביצעה במרכז הרפואי ע"ש שיבא בתל השומר.

קרדיט: שיר ניומן

אודי קלינר

רופא מחוזי במחוז מרכז של שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות

רקע מקצועי

ד"ר אודי קלינר הוא רופא מחוזי במחוז מרכז בשירותי בריאות הציבור שבמשרד הבריאות. במסגרת תפקידו הוא אחראי על מגוון נושאי שגרה וחירום בבריאות הציבור. קודם לכן, לפני התמחותו במנהל רפואי ובמהלכה, שימש כעוזר לראש שירותי בריאות הציבור ועסק בקידום, ניהול ותמיכה בנושאים הקשורים לבריאות הציבור. במקביל ללימודיו שימש כטכנאי מעבדה קלינית ובנק הדם בבית החולים שערי צדק. לפני כן היה מתנדב נוער ואחראי משמרת במד"א ירושלים. התמחויות רפואיות: מינהל רפואי ובריאות הציבור. את התמחותו ביצע אודי בלשכת הבריאות המחוזית של תל אביב, ובמסגרתה עסק בריכוז פניות הציבור, ניתוח אפידמיולוגי של תמותת התינוקות במחוז וביצוע חקירות אפידמיולוגיות. את הסטאז' ברפואה ביצע בבית החולים הדסה ואף נבחר לסטאז'ר מצטיין.

קרדיט: שיר ניומן

אלון נבט

סגן מנהל בית חולים בילינסון

רקע מקצועי

ד"ר אלון נבט הוא סגן מנהל בית החולים בילינסון של שירותי בריאות כללית. בתפקידו הקודם היה סגן מנהל המרכז הרפואי הלל יפה. במקביל לתפקידי הניהול הוא עובד כרופא ילדים. התמחות רפואית: אלון התמחה ברפואת ילדים וברפואה דחופה במרכז שניידר לרפואת ילדים. את התמחותו במינהל רפואי ביצע במרכז הרפואי הלל יפה.

קרדיט: שיר ניומן

אורלי פרנקל

מנהלת מחלקת שת"פ בי"ח קהילה ורצף טיפול בחטיבת בתי חולים של שירותי בריאות כללית

רקע מקצועי

אורלי היא מנהלת המחלקה לשת"פ בין בתי חולים לקהילה ולרצף טיפול בחטיבת בתי חולים בשירותי בריאות כללית. בתפקידיה הקודמים הייתה סגנית מנהלת רפואית במחוז שרון שומרון בכללית ועוזרת רפואית למנכ"ל משרד הבריאות. הכשרה: אורלי בוגרת ענבר א', מומחית ברפואת המשפחה ובמנהל רפואי, בעלת תואר שני בבריאות הציבור מאוניברסיטת הרווארד ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב.

קרדיט: שיר ניומן

ענאן עבאסי

סגן מנהל המרכז הרפואי העמק

רקע מקצועי

ד"ר ענאן עבאסי הוא סגן מנהל המרכז הרפואי העמק. בתפקידו הקודם שימש כסגן מנהל המרכז הרפואי זיו, ולפני כן שימש כעוזר רפואי למנהל המרכז הרפואי ברוך פדה בפוריה. במסגרת התמחותו במנהל רפואי היה עוזר רפואי בהנהלת המרכז הרפואי זיו ולפני כן עבד בבית החולים הצרפתי בנצרת - תחילה כסגן מנהל מחלקת עיניים, ולאחר מכן כמנהל המחלקה. במקביל, הוא שימש כמנהל שירות גנטיקת עיניים בבית החולים בני ציון. בשנים האחרונות הוא חבר הוועד של איגוד רופאי העיניים בישראל וחבר הקונסורציום הארצי למיפוי מחלות רשתית תורשתיות. במסגרת עשייתו החברתית הוא משמש כחבר ועד החברה לקידום בריאות האוכלוסייה הערבית בארץ - חברה בת של ההסתדרות הרפואית בישראל ולפני כן היה יו"ר עמותת אקדימד הפועלת לקידום בריאות, הכוונה מקצועית והעלאת מודעות בקרב האוכלוסייה הערבית בישראל. ענאן מומחה במנהל רפואי וברפואת עיניים עם התמחות בגנטיקת עיניים ובמחלות וניתוחי מקטע קדמי של העין שבה השתלם בבית החולים רוטשילד בפריז. את התמחותו הבסיסית בעיניים ביצע במחלקת עיניים במרכז הרפואי בני ציון ואת הסטאז' ברפואה ביצע במרכז הרפואי רמב"ם.

קרדיט: שיר ניומן

גיל לביא

ראש אגף תכנון ואסטרטגיה בהנהלה הראשית בשירותי בריאות כללית

רקע מקצועי

ד"ר גיל לביא מכהן כראש אגף תכנון ואסטרטגיה בשירותי בריאות כללית. לפני כן כיהן כסגן מנהל המרכז הרפואי כרמל בחיפה ובמסגרת תפקידו היה אחראי על הניהול השוטף של בית החולים ועל מחלקות החטיבה הפנימית והמיון, וכן על תחום משק התרופות ובית המרקחת בביה"ח, על מניעת זיהומים ועל פעילות היחידה למחלות זיהומיות, על רשומה רפואית, ועל הקשר מול הקהילה וקופות החולים ותיירות מרפא. קודם לכן שימש כרופא בכיר בחטיבה הפנימית במרכז הרפואי כרמל. הוא שירת בצה"ל כעתודאי לרפואה בתפקידי פיקוד ומטה ביחידות שדה וביחידות חיל הרפואה, עד לשחרורו בשנת 2014 בדרגת רס"ן. התמחות רפואית: גיל מומחה ברפואה פנימית. את הסטאז' ברפואה ואת התמחותו ברפואה פנימית ביצע במרכז הרפואי כרמל.

קרדיט: שיר ניומן

ליאור לבנשטיין

מנהל אגף נשים ויולדות במרכז הרפואי לגליל ומשנה לדיקן לחינוך רפואי וראש ביה"ס לרפואה בפקולטה לרפואה בגליל ע"ש עזריאלי-בר אילן

רקע מקצועי

ד"ר ליאור לבנשטיין הוא מנהל אגף נשים ויולדות במרכז הרפואי לגליל ומשנה לדיקן לחינוך רפואי וראש ביה"ס לרפואה בפקולטה לרפואה בגליל ע"ש עזריאלי-בר אילן. בתפקידו הקודם היה סגן מנהל המרכז הרפואי בני ציון. קודם לכן הוא התמחה כעוזר רפואי בהנהלת הקריה הרפואית רמב"ם בחיפה במסגרת התמחותו במינהל רפואי. לפי כן, שימש כמנהל היחידה המקצועית לגניקולוגיה ברמב”ם. במסגרת תפקידו היה ליאור אחראי על ניהול הפעילות הקלינית של היחידה האשפוזית, והפעילות הכירורגית של היחידה. לצד זאת עסק בניהול הפעילות המחקרית וההוראה ביחידה וכן בהכשרת המתמחים בגניקולוגיה. במקביל שימש ליאור במספר תפקידים נוספים: סגן מנהל אגף נשים ואחראי השירות האורוגניקולוגי בקריה הרפואית רמב”ם וכמנהל מרכז בריאות האישה בקופת חולים לאומית בקרית ביאליק. בנוסף, שימש כיועץ מחוז צפון לגינקולוגיה בקופת חולים לאומית. ליאור הינו פרופסור חבר קליני בפקולטה לרפואה של הטכניון ומכהן כויו”ר החוג לגינקולוגיה ומיילדות. במסגרת עשייתו החברתית היה ליאור חבר בוועדות שונות במועצה המדעית לרפואה, כגון בוועד למתן רישיון מומחה בתחום הגינקולוגיה, מיילדות ואורולוגיה, חבר במועצה המארגנת של וועדת החינוך של האיגוד לרפואת המין האירופי וחבר בוועדת החינוך של החברה האירופאית לכירורגיה רובוטית. התמחות רפואית: לליאור התמחות במנהל רפואי. כמו כן, ליאור מומחה לגניקולוגיה ומיילדות. את התמחותו ביצע בקריה הרפואית רמב”ם, ובהמשך נסע להתמחות-על למשך שלוש שנים בכירורגיה משקמת של רצפת האגן (אורוגינקולוגיה). את הסטאז’ ברפואה ביצע בבית החולים בני ציון.

מחזור ב׳

קרדיט: מירב אובנטל

ריזאן סח’ניני

רופאה מחוזית במחוז צפון במכבי שירותי בריאות

רקע מקצועי

ד"ר ריזאן סח'ניני היא רופאה מחוזית במחוז צפון במכבי שירותי בריאות. בעבר הייתה סגנית רופא מחוזי ורופאת ילדים מחוזית במחוז הצפון של מכבי שירותי בריאות החל משנת 2016. בשנים 2016-2014 היא שימשה כמנהלת הרפואית של המרכז הרפואי נצרת עילית ולפני מעברה למטה המחוז ניהלה לתקופה קצרה את מרחב הכרמל שבחיפה במכבי שירותי בריאות. במסגרת תפקידה בנצרת עילית היא ניהלה את כוח האדם הרפואי והובילה שיתופי פעולה פנים-ארגוניים וחוץ-ארגוניים. קודם לכן, במשך שנה וחצי, עבדה כרופאת ילדים עצמאית במכבי שירותי בריאות. במקביל ללימודיה היא עבדה כטכנאית הנשמה בקריה הרפואית רמב"ם וכמדריכה לפסיכומטרי בחברת קידום בחיפה. במסגרת עשייתה החברתית הייתה שותפה לבניית תוכניות עבודה בעמותת מרים המתמקדת בהגברת המודעות למחלת הסרטן בחברה הערבית. ריזאן היא מומחית ברפואת ילדים. את התמחותה ביצעה בקריה הרפואית רמב"ם ואת הסטאז' ברפואה ביצעה במרכז הרפואי ע"ש ברזילי.

קרדיט: קופ"ח כללית

קרן זילכה

לשעבר סגנית הרופאה המחוזית במחוז מרכז בשירותי בריאות כללית

רקע מקצועי

ד"ר קרן זילכה היתה סגנית הרופאה המחוזית במחוז מרכז בשירותי בריאות כללית ומובילת החדשנות במחוז. היא רופאה מומחית ברפואת משפחה ובמינהל רפואי, ובמסגרת התמחותה במינהל רפואי שימשה עוזרת רפואית בלשכת מנכ"ל משרד הבריאות וכמתמחה בהנהלת מרכז רפואי רבין בקמפוס גולדה (השרון). במסגרת שירותה הצבאי שימשה כראשת צוות רפואה בנציבות קבילות החיילים בדרגת סא"ל, כראשת מדור הרפואה של פיקוד המרכז, כרופאת משפחה בכירה, כרופאת אנשי קבע וכיושבת ראש ועדה רפואית בלשכת הגיוס והשתתפה במשלחת חיל הרפואה לסיוע לנפגעי רעידת האדמה בנפאל בשנת 2014. קרן בעלת MD ברפואה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, MHA במינהל מערכות בריאות מאוניברסיטת בן גוריון ו- MBA מאוניברסיטת תל אביב.

קרדיט: שיר ניומן

אורלי ברק-צפריר

מנהלת בית החולים השיקומי לפצועי מלחמה; מנהלת המערך הגריאטרי ומ"מ מנהלת היחידה לקידום רופאים, המרכז הרפואי ת"א ע"ש סוראסקי

רקע מקצועי

ד"ר אורלי ברק-צפריר מנהלת את המערך הגריאטרי ומ"מ מנהלת היחידה לקידום רופאים במרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי (איכילוב). בתפקידה הקודם כיהנה כעוזרת רפואית בהנהלת המרכז הרפואי במסגרת התמחותה במנהל רפואי. כמו כן הייתה שותפה בוועדות שונות כגון ועדת החייאה מוסדית ו-ועדת כוח אדם רופאים. קודם לכן שימשה אורלי כרופאה בכירה במערך הגריאטרי באיכילוב, ובמסגרת תפקידה הייתה אחראית על פיתוח המרפאה הגריאטרית ועל הקמת מרפאה אונקולוגית-גריאטרית שאותה היא מפעילה גם היום. בנוסף, הייתה אחראית על פרויקט קמיליון למערך הגריאטרי-שיקומי וכן על פרויקט אקרדיטציה מחלקתי. כשילוב בין היותה גריאטרית לבין התמחותה במנהל רפואי, יזמה ובנתה את "תוכנית הזה"ב" של בית החולים לטיפול בקשישים באשפוז החריף, הנתמכת ע"י משרד הבריאות וארגון אש"ל. קודם לכן, בשנים 2015-2012 שימשה אורלי כרופאת בית, טיוטור ומדריכה קלינית. במקביל עבדה כרופאת משפחה ומומחית ברפואה פנימית במרפאה של שירותי בריאות כללית בבית שמש. עוד קודם לכן הייתה אורלי מנחה של קבוצות תרגול בקורסים מסירת בשורה קשה ומיניות האדם בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית. התמחות רפואית: אורלי מומחית ברפואה פנימית ובגריאטריה. את התמחותה ברפואה פנימית ביצעה בבית החולים הדסה עין כרם ואת התמחות-העל בגריאטריה ביצעה במרכז הרפואי הדסה הר הצופים ובמרכז הרפואי תל-אביב ע"ש סוראסקי (איכילוב). את הסטאז' ברפואה ביצעה במרכז הרפואי הדסה עין כרם.ד"ר אורלי ברק-צפריר מנהלת את המערך הגריאטרי ומ"מ מנהלת היחידה לקידום רופאים במרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי (איכילוב). בתפקידה הקודם כיהנה כעוזרת רפואית בהנהלת המרכז הרפואי במסגרת התמחותה במנהל רפואי. כמו כן הייתה שותפה בוועדות שונות כגון ועדת החייאה מוסדית ו-ועדת כוח אדם רופאים. קודם לכן שימשה אורלי כרופאה בכירה במערך הגריאטרי באיכילוב, ובמסגרת תפקידה הייתה אחראית על פיתוח המרפאה הגריאטרית ועל הקמת מרפאה אונקולוגית-גריאטרית שאותה היא מפעילה גם היום. בנוסף, הייתה אחראית על פרויקט קמיליון למערך הגריאטרי-שיקומי וכן על פרויקט אקרדיטציה מחלקתי. כשילוב בין היותה גריאטרית לבין התמחותה במנהל רפואי, יזמה ובנתה את "תוכנית הזה"ב" של בית החולים לטיפול בקשישים באשפוז החריף, הנתמכת ע"י משרד הבריאות וארגון אש"ל. קודם לכן, בשנים 2015-2012 שימשה אורלי כרופאת בית, טיוטור ומדריכה קלינית. במקביל עבדה כרופאת משפחה ומומחית ברפואה פנימית במרפאה של שירותי בריאות כללית בבית שמש. עוד קודם לכן הייתה אורלי מנחה של קבוצות תרגול בקורסים מסירת בשורה קשה ומיניות האדם בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית. התמחות רפואית: אורלי מומחית ברפואה פנימית ובגריאטריה. את התמחותה ברפואה פנימית ביצעה בבית החולים הדסה עין כרם ואת התמחות-העל בגריאטריה ביצעה במרכז הרפואי הדסה הר הצופים ובמרכז הרפואי תל-אביב ע"ש סוראסקי (איכילוב). את הסטאז' ברפואה ביצעה במרכז הרפואי הדסה עין כרם.

קרדיט: שיר ניומן

ראמי גריפאת

מנהל מרפאת החיסונים, מרצה לברה"צ בפקולטה לרפואה בטכניון ומרצה למנהל מערכות בריאות

רקע מקצועי

ד"ר ראמי גריפאת הוא מנהל מרפאת החיסונים, מרצה לברה"צ בפקולטה לרפואה בטכניון ומרצה למנהל מערכות בריאות. בתפקידו הקודם ניהל את יחידת בטיחות הטיפול, ניהול סיכונים ופניות הציבור במרכז הרפואי זיו. לפני כן שימש כרופא בלשכת הבריאות המחוזית בחיפה ולפני כן, במסגרת התמחותו במנהל רפואי, כיהן כעוזר רפואי למנהל המרכז הרפואי הלל יפה. קודם לכן הוא שימש כעוזר רפואי לראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, גם כן במסגרת התמחותו. לפני שהחל את התמחותו שימש כממלא מקומה של רופאת הנפה בלשכת הבריאות בחיפה ובמסגרת התפקיד היה אחראי על מגוון תחומים רפואיים ומנהליים ועל פיתוח הוראת המתמחים. במקביל, שימש כיושב ראש בוועדות הרפואיות לקביעת מוגבלות בניידות מטעם המוסד לביטוח לאומי. קודם לכן היה רופא אחראי לשכה בלשכת הבריאות בחיפה. בנוסף, הוא משמש כמרצה לרפואה והכשרה מתקדמת בסיעוד במרכזים הרפואיים בני-ציון ורמב"ם, בטכניון, במכללת עמק יזרעאל ובבית הספר לרפואה בצפת. כמו כן הוא מרצה בכנסים ובימי עיון של איגודים מקצועיים וקופות החולים. ראמי, שבחר להתמקד בתחום החיסונים, מכהן כחבר בוועדה המייעצת למשרד הבריאות בנוגע למחלות זיהומיות ולחיסונים ומייעץ בנושא מתן חיסונים במצבים מיוחדים (כמו מקרים מורכבים ותופעות לוואי) למטפלים המחסנים מטופלים בטיפות חלב ובמרפאות קופות החולים. במסגרת עשייתו החברתית הוא משמש כרופא מתנדב בכפר נהר הירדן, שם הוא מלווה ילדים עם מחלות כרוניות ואנשים עם מוגבלויות ומטפל בהם. בנוסף, הוא מרצה בתחום קידום הבריאות בבתי ספר ובמרכזים חברתיים. ראמי מומחה לבריאות הציבור. את התמחותו ביצע בלשכת הבריאות המחוזית בחיפה ואת הסטאז' ברפואה ביצע בקריה הרפואית רמב"ם בחיפה.

קרדיט: שיר ניומן

אבי מרקדו

רופא בכיר, product, kahun medical

רקע מקצועי

החל משנת 2021 משמש ד"ר אבי מרקדו כמנהל מוצר בחברת Diagnostic Robotics. בתפקידו הקודם היה סגן המנהלת הרפואית של מחוז מרכז במכבי שירותי בריאות במסגרת התמחותו במנהל רפואי. קודם לכן, בשנים 2017-2015 שימש אבי כמנהל רפואי של מרחב יפו במכבי שירותי בריאות והיה אחראי בין היתר על הניהול הרפואי הכולל ועל פיתוח שירותים רפואיים. לפני כן שימש כמומחה ברפואת המשפחה במרחב יפו, ומעבר לתפקידו כרופא משפחה השתתף בתור רופא ב"מחלקה בקהילה" - צוות ייחודי המעניק טיפול מוגבר לחולים מורכבים שהשתחררו מטיפול. במהלך לימודיו נטל חלק בפרויקט מדערו"ם בכפר החינוכי ניצנה וכן בהדרכת תלמידים מהמגזר הבדואי בפרויקט ניצני רפואה בבאר שבע ובאופקים. התמחות רפואית: אבי מומחה ברפואת המשפחה. את התמחותו ביצע במחלקה לרפואת המשפחה של מכבי שירותי בריאות עם סבבים במחלקות פנימית, ילדים ורפואה דחופה במרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי (איכילוב) ובמרכז לבריאות הנפש שלוותה. על שלבי א' ו-ב' קיבל ציון לשבח "מעל ומעבר". את הסטאז' ברפואה ביצע במרכז הרפואי ע"ש ברזילי ובמהלכו נבחר כסטאז'ר מצטיין.

קרדיט: אביטל זימט

דרור דולפין

סגן מנהל המרכז הרפואי סורוקה

רקע מקצועי

ד"ר דרור דולפין הוא סגן מנהל המרכז הרפואי סורוקה. לפני כן שימש כעוזר רפואי למנהל הרפואי של חטיבת בתי החולים של שירותי בריאות כללית, ובמקביל שימש כרופא בכיר במרכז לבריאות הנפש גהה. בשנים האחרונות הוא מקדם את ההכרה ואת הטיפול המערכתי בתסמונת השחיקה בעבודה, בפרט במערכת הבריאות, שותף לקידום יוזמות לטיפול בשחיקת רופאים ואנשי סיעוד, ומרבה להרצות בנושא בפני קהלים מקצועיים ולא מקצועיים. בעבר התנדב במסגרת מרכז חוסן ע"ש כהן-האריס להתערבות בטראומה ואסון המוני והיה ממובילי תחום השחיקה במרכז. בטרם פנה ללימודי הרפואה הוא לימד כמה שנים כחבר סגל זוטר בחוג לפילוסופיה של אוניברסיטת תל אביב ושימש שם כעוזר מחקר לפרופסור אלי פרידלנדר. במסגרת לימודיו שהה דרור סמסטר אחד בהרווארד כאורח של פרופסור סטאנלי קאוול. בעבר ריכז דרור במשך כמה שנים את פרויקט כיתת המצוינות של תיכון עירוני ט' בדרום תל אביב ולימד בפרויקט. התמחות רפואית: דרור מומחה בפסיכיאטריה של המבוגר. את התמחותו ביצע במרכז לבריאות הנפש תל אביב ע"ש בריל של שירותי בריאות כללית. את הסטאז' ברפואה ביצע במרכז הרפואי ע"ש אדית וולפסון.

קרדיט: שיר ניומן

דב בכר

רופא מומחה לפריון, מיילדות וגינקולוגיה

רקע מקצועי

ד"ר דב בכר הוא רופא מומחה לפריון, מיילדות וגינקולוגיה. לפני כן התמחה במינהל רפואי במשרד הבריאות, ובתפקידו הקודם שימש כמנהל הרפואי של מחוז הצפון במכבי שירותי בריאות. לפני כן היה עוזר רפואי למנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה, וקודם לכן שימש כסגן מנהל יחידת הIVF- באסותא ברמת החייל וכרופא בכיר ביחידת ה-IVF במרכז רפואי בני ציון בחיפה. בשנת 2012 היה שותף בהנהגת מחאת המתמחים הארצית. התמחות רפואית: דובי מומחה במיילדות וגינקולוגיה. את התמחותו ביצע במרכז הרפואי רבין בבית החולים בילינסון, ואת הסטאז' ברפואה ביצע במרכז הרפואי ע"ש ברזילי באשקלון.

קרדיט: שיר ניומן

אבישי מלכיאל

אחראי תחום רפואת נשים בחטיבת הרפואה בלאומית שירותי בריאות

רקע מקצועי

ד"ר אבישי מלכיאל הוא אחראי תחום רפואת נשים, חטיבת הרפואה, לאומית שירותי בריאות. התמחות רפואית: לימודי רפואה באוניברסיטה העברית בירושלים, התמחות ביילוד וגינקולוגיה במרכז הרפואי שערי צדק. לימודים אקדמיים נוספים: תואר ראשון בתוכנית אמירים ובחוג למחשבת ישראל מהאוניברסיטה העברית בירושלים, תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב.

קרדיט: שיר ניומן

עלי אלהואשלה

מנהל רפואי במחוז דרום בשירותי בריאות כללית

רקע מקצועי

בתפקידו הקודם שימש עלי כמנהל מנהלת אזור הנגב הדרומי של שרותי בריאות כללית. לפני כן ובמשך חמש שנים, עבד כמנהל מרפאה של שרותי בריאות כללית ברהט, ועוד קודם לכן, בין השנים 2007-2010 ניהל את המרפאה של שרותי בריאות כללית בתל-שבע. לפני כן ובמשך שבע שנים, עבד עלי כרופא משפחה במרפאה זו. במסגרת עשייתו החברתית, משמש עלי כחבר מזכירות בהסתדרות הרפואית. בעבר שימש גם כחבר לשכת האתיקה של ההסתדרות הרפואית. במקביל ובמשך כעשור, שימש בתפקידים שונים בועד הרופאים של מחוז דרום ובמזכירות הארצית של שירותי בריאות כללית.

קרדיט: שיר ניומן

מנחם ביתן

רופא מחוזי, מחוז ירושלים, קופ"ח מאוחדת

רקע מקצועי

מנחם הוא רופא מחוזי, מחוז ירושלים, קופ"ח מאוחדת.

קרדיט: איציק שוקל

אורית שטיין- רייזנר

מנהלת בית החולים שיקומי רעות תל אביב

רקע מקצועי

ד"ר אורית שטיין-רייזנר מנהלת משנת 2020 את בית החולים השיקומי רעות תל אביב, לאחר ששימשה שם כסגנית מנהל וכמנהלת רפואית. לפני כן ניהלה את מחלקת בריאות הנפש במכבי שירותי בריאות. במסגרת תפקידה עמדה בראש מערך של מאות עובדים, הובילה את הרפורמה בבריאות הנפש בארגון וייצגה את מכבי מול גופים ממלכתיים בתחום בריאות הנפש. בשנים 2015-2013 שימשה אורית כפסיכיאטרית מחוזית ומנהלת תחום בריאות הנפש של מכבי שירותי בריאות במחוז ירושלים והשפלה. במסגרת תפקידה, ניצחה על הקמתן של מרפאות בריאות הנפש במחוז לקראת הרפורמה בבריאות הנפש והייתה אחראית על יישום תוכניות עבודה, גיוס כוח אדם ומתן ייעוץ מקצועי. קודם לכן, ובמשך 10 שנים, ניהלה את מחלקת המיון במרכז הרפואי לבריאות הנפש לב השרון. במקביל, בשנים 2008-2004 שימשה כסגנית הפסיכיאטר המחוזי של משרד הבריאות במחוז מרכז. אורית בוגרת הפקולטה לרפואה ובעלת תואר שני במנהל עסקים, שניהם מאוניברסיטת תל אביב, מומחית בפסיכיאטריה ובמנהל רפואי. משך שנים רבות מנחה בחוג לחינוך רפואי בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב. במסגרת עשייתה החברתית היא חברת דירקטוריון עמותת אנוש, משמשת כמנטורית לרופאות צעירות בתוכנית Womed, ומתנדבת בעמותת הופכות את היוצרות המסייעת לנשים במעגל הזנות. התמחות רפואית: אורית מומחית בפסיכיאטריה. את התמחותה ואת הסטאז' ברפואה ביצעה במרכז הרפואי ע"ש שיבא בתל השומר.

מחזור ג'

קרדיט: רומן שבצ'וק

רחל לוצאטי

ראש מערך אישורי תרופות ורופאה אחראית לאישורים ולמידע בשירותי בריאות כללית

רקע מקצועי

ד"ר רחל לוצאטי היא רופאה אחראית במוקד סיוע לאישורים רפואיים במחוז צפון של שירותי בריאות כללית. בתפקידה הקודם היא הובילה תהליכי שירות וקידום בריאות של שירותי בריאות כללית במחוז חיפה. במסגרת תפקידה כמנהלת המרפאות של הכללית בחיפה היא אחראית על בניית תוכניות עבודה ועל הובלת תהליכים ארגוניים תוך ליכוד הצוות ורתימתו לקידום בריאות המטופלים. כמו כן היא חלק ממערך החירום ביישוב שהיא מתגוררת בו. בשנים 2012-2005 היא הייתה רופאת משפחה ומנהלת מרפאה של שירותי בריאות כללית בכרמיאל שנתנה שירותי רפואה ראשונית ורפואה יועצת, ועל ניהול מרפאה זו ועל הובלת תהליכי בריאות נוספים בעיר קיבלה פרס מצוינות בניהול ממנכ"ל הכללית. קודם לכן הייתה רופאת משפחה במרפאה של שירותי בריאות כללית בנהריה. במסגרת עשייתה החברתית היא הקימה קבוצות ברשתות החברתיות לשיתוף ולסיוע הדדי קהילתי והשתתפה בפעילות בקהילת החדשנות של החברה לפיתוח חיפה -.Bewellhaifa, בשנים 2012-2001 היא הדריכה בבתי ספר שונים בנושאים כגון חינוך מיני, נזקי עישון ועוד ובמקביל הדריכה עולים חדשים מבני המנשה במעון הקליטה שלהם והעניקה להם טיפול רפואי. כמו כן היא הייתה רופאה של חיילי צד"ל ובני משפחותיהם עד שעברו לבתי הקבע שלהם. רחל היא בוגרת בית הספר לרפואה של הדסה עין כרם ומומחית ברפואת משפחה מטעם הטכניון. את הסטאז' ברפואה עשתה במרכז הרפואי זיו בצפת.

קרדיט: רומן שבצ'וק

אינה שוגייב

מנהלת המרכז הרפואי פלימן

רקע מקצועי

אינה מכהנת כמנהלת בית החולים הגריאטרי-שיקומי פלימן בחיפה. בתפקידה הקודם הייתה סגנית המנהל במוסד זה, , ולפני כן מנהלת מחלקת גריאטריה חריפה א' בד בבד, והחל משנת 2005 היא חברה באיגוד הגריאטריה הישראלי. היא פעילה בכנסים של האיגוד, ובשנים 2015-2012 הייתה גם חברה בוועדת הביקורת של האיגוד. בנוסף, אינה מרצה בפקולטה לרפואה בטכניון, מדריכה סטודנטים ומרצה בקורסים להכשרה בגריאטריה לרופאי בתי אבות במשרד הבריאות. בשנים 2015-2014 הייתה רופאה ראשית במחלקה פנימית א'1 במרכז הרפואי כרמל בחיפה. קודם לכן, בשנים 2014-2013, הייתה רופאה בכירה בחטיבה הפנימית של המרכז הרפואי. בעבר הייתה גם רופאה בכירה של שירותי בריאות כללית במרפאה הגריאטרית המחוזית של מחוז חיפה והגליל המערבי. בשנת 2015 קיבלה תעודת הערכה על תרומה יוצאת דופן להוראה בחוג לגריאטריה מהפקולטה לרפואה של הטכניון בחיפה. היא מומחית בגריאטריה וברפואה פנימית. את התמחותה בגריאטריה עשתה במרכז הגריאטרי-שיקומי פלימן בחיפה, השלימה את ההתמחות ברפואה פנימית במרכז הרפואי כרמל ואת הסטאז' ברפואה עשתה במרכז הרפואי בני ציון בחיפה. אינה בוגרת קורס תלת-שנתי בפסיכוגריאטריה באוניברסיטת תל אביב.

קרדיט: רומן שבצ'וק

נרימאן כבהא

עוזרת מנכ"ל המרכז הרפואי מאיר

רקע מקצועי

נרימאן היא עוזרת מנכ"ל המרכז הרפואי מאיר. לפני כן ניהלה את מדור רוקחות בתי חולים של שירותי בריאות כללית ובמסגרת תפקידה הייתה אחראית על קביעת המדיניות הארגונית והטמעתה, הסטנדרטיזציה של תהליכי עבודה, הפיתוח המקצועי של הרוקחים, פיתוח שיטות עבודה מתקדמות והבקרה על שירותי הרוקחות בבתי החולים. במסגרת תפקידה הנוכחי היא שותפה לניהול תחום איכות ובטיחות הטיפול התרופתי ולקידום שימוש מושכל בתרופות בבתי החולים ואחראית על ייצוג ותיאום התחומים מול משרד הבריאות ושאר האגפים והחטיבות בהנהלת שירותי בריאות כללית. במקביל, מאז שנת 2015 היא מנהלת את צוות קידום המידע התרופתי בבתי החולים של שירותי בריאות כללית. בשנים 2015-2013 היא הייתה מנהלת פרויקט TREAT במרכז הרפואי רבין בפתח תקווה. בשנים 2014-2005 היא הייתה רוקחת קלינית בשירותי הרוקחות של בית חולים בילינסון, ובמקביל עבדה שם גם כרכזת וכסוקרת תחום ניהול ובטיחות טיפול תרופתי (M.M.U). בנוסף, נרימאן הייתה חברה בכמה ועדות מקצועיות של בית החולים.

קרדיט: רומן שבצ'וק

יעל שחור-מיוחס

סגנית מנהל בית החולים רמב"ם

רקע מקצועי

החל ממאי 2020, יעל משמשת כסגנית מנהל בית החולים רמב"ם בחיפה. בתפקידה הקודם, מאז שנת 2016 הייתה יעל סגנית ראש אגף רפואת ילדים במרכז הרפואי רמב"ם. במסגרת תפקידה הייתה יעל אחראית לפיתוח סגל הרופאים הצעירים והמתמחים ולהובלת פרויקטים רוחביים בתחום רפואת הילדים. בד בבד הייתה יעל רופאה בכירה ביחידה למחלות זיהומיות בילדים. במסגרת תפקידה, שהחלה בו עוד קודם לכן, היא ייעצה בנושאים הקשורים למחלות זיהומיות במחלקות בית החולים רות לילדים. תחום העיסוק העיקרי שלה קשור למטופלים הסובלים מדיכוי מערכת החיסון – הן בפן הקליני הן בפן המחקרי. בשנים 2017-2015 הייתה חברת ועד החוג הישראלי למחלות זיהומיות בישראל, וחברה בוועדות בחינות ההתמחות ברפואת ילדים ובמחלות זיהומיות. נוסף לכך, מאז שנת 2015 יעל היא מרצה בכירה קלינית בפקולטה לרפואה של הטכניון בחיפה. יעל חברה באיגודים הישראלי והאירופי למחלות זיהומיות ולמחלות זיהומיות בילדים (ESPID ECCMID), ומדריכה סטודנטים לרפואה בתחום המחלות הזיהומיות ונציגת הטכניון בועדת הסטאז' הארצית. בשנים 2014-2007 נתנה יעל ייעוץ בנושאי מחלות זיהומיות למטיילים לקראת נסיעתם לחו"ל, במרפאת המטיילים של שירותי בריאות כללית בחיפה. בשנת 2010 זכתה יעל בפרס ליניאל למצוינות קלינית במרכז הרפואי רמב"ם. בשנים 2013 ו-2014 נבחרה למרצה מצטיינת בפקולטה לרפואה, ובשנת 2017 זכתה בפרס מרים בן חיים על תרומה משמעותית בקורס "להיות רופא" של הטכניון. בשנת 2017 נבחרה לעובדת מצטיינת בקריה הרפואית רמב״ם. במסגרת עשייתה החברתית הנחתה יעל בעבר קבוצות תלמידים בבית הספר עלייה בשכונת בת גלים (הסמוכה לבית חולים רמב"ם) בנושאים הקשורים להיגיינה ולאורח חיים בריא. יעל הייתה חברה בפורום ההורים בבית ספר כרמל זבולון (ביגור). כיום היא מתנדבת בצוות ההחייאה ביישוב מגוריה. יעל סיימה בהצטיינות התמחות ברפואת ילדים (2006) ובמחלות זיהומיות (2009). את תקופת הסטאז׳ ואת ההתמחויות עשתה במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה.

קרדיט: רומן שבצ'וק

שרון אלרעי-פרייס

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות

רקע מקצועי

ד"ר שרון אלרעי-פרייס היא ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות. קודם לכן ניהלה את מערך האיכות והבטיחות של המרכז הרפואי כרמל בחיפה, וחברת הנהלה משנת 2015. במסגרת תפקידה הייתה אחראית על הובלת פרויקטים לשיפור איכות ובטיחות הטיפול בבית החולים, על שיפור הרצף הטיפולי בית חולים-קהילה, על ניטור ושיפור מדדי איכות, על ניתוח אירועים ועל הובלת בית החולים בהכנות למבדק האקרדיטציה (JCI). קודם לכן היא שימשה בבית החולים כרופאה בכירה במערך הפנימי וביחידה למחלות זיהומיות ולמניעת זיהומים. בשנים 2013-2010 היא הייתה האפידמיולוגית הראשית של מדינת ניו המפשייר (New Hampshire State Epidemiologist) ובמסגרת תפקידה הייתה הגורם המנחה והמפקח בנושא בריאות הציבור בהיבט של מחלות זיהומיות במדינה, אחראית על חקירת התפרצויות מחלות זיהומיות, והגורם המקשר בין משרד הבריאות לבין המרכזים לבקרת מחלות ולמניעתן (CDC). בנוסף, הובילה את נושא האיכות במשרד הבריאות, כולל פיתוח פלטפורמה אינטרנטית להצגת נתוני בריאות הציבור (New Hampshire Health WISDOM). בשנת 2007 היא נבחרה למרצה מצטיינת של הפקולטה לרפואה בטכניון, שם גם למדה רפואה, בשנת 2010 זכתה בפרס על עבודת איכות מצטיינת לשיפור זמנים למתן אנטיביוטיקה דחופה, בשנת 2015 זכתה בפרס עבודה מצטיינת בנושא שיפור בטיחות במתן כימותרפיה, ובשנת 2016 זכתה בפרס עבודה מצטיינת בנושא שיפור הטיפול ב-CVA בכנס שקיפות בבריאות של משרד הבריאות. שרון היא מומחית ברפואה פנימית, בבריאות הציבור וברפואה מונעת, וסיימה התמחות במחלות זיהומיות ומניעת זיהומים בארצות הברית. את ההתמחות ברפואה פנימית עשתה במרכז הרפואי כרמל בחיפה, ואת ההתמחויות במחלות זיהומיות וברפואה מונעת עשתה ב-Dartmouth-Hitchcock Medical Center בארצות הברית. שרון סיימה את התוכנית היוקרתית – Leadership in Preventive Medicine ב-Dartmouth College, שמטרתה להכשיר רופאים מובילי איכות, והייתה המתמחה הראשית בה (Chief Resident). את הסטאז' ברפואה עשתה בהצטיינות במרכז הרפואי רמב"ם.

קרדיט: נופר חסון הנדלמן

עידית סגל

סגנית מנהלת המרכז הרפואי שמיר

רקע מקצועי

ד"ר עידית סגל היא סגנית מנהלת המרכז הרפואי שמיר. בתפקידה האחרון, החל משנת 2016 שימשה סגנית ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות. קודם לכן, שימשה כעוזרת רפואית לראש מנהל רפואה במשרד הבריאות. בין השנים 2011-2015 שימשה עידית כרופאה בכירה של היחידה לגסטרואנטרולוגיה ילדים במרכז הרפואי וולפסון בחולון. במקביל שימשה כרופאת ילדים של לאומית שירותי בריאות בקרית גת וכרופאה יועצת גסטרואנטרולוגיה ילדים של לאומית שירותי בריאות בדרום. קודם לכן, בין השנים 2008-2010 שימשה כרופאה בכירה של היחידה לגסטרואנטרולוגיה ילדים במרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים וכרופאת ילדים וכיועצת בגסטרואנטרולוגיה ילדים במכבי. עידית היא בוגרת בית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב, מומחית ברפואת ילדים מבית החולים הדסה, מומחית בגסטרואנטרולוגיה ילדים מבית החולים לילדים בוונקובר, קנדה ומומחית במנהל רפואי.

קרדיט: רומן שבצ'וק

שני ברוש

סגנית מנהל המרכז הרפואי כרמל

רקע מקצועי

ד"ר שני ברוש היא סגנית מנהל המרכז הרפואי כרמל. קודם לכן היא שירתה כרופאה בצה"ל והשתחררה בדרגת סגן אלוף. בתפקידה האחרון בצה"ל עמדה בראש צוות רפואה בנציבות קבילות החיילים ובמסגרת תפקידה פיקדה על צוות בירור קבילות בנושאי רפואה. בשנים 2015-2013 היא הייתה סגנית ראש ענף רפואה במחלקת שירותי הבריאות בצה"ל ובמסגרת תפקידה הייתה אחראית על ניהול קידום האיכות, על קביעת מדיניות רפואת השגרה בצה"ל, על כתיבת הנחיות מקצועיות ועל עדכונן, על פיתוח מערכת מדדי איכות בצה"ל ועל גיבוש תוכני הכשרות וקורסים מקצועיים. בשנים 2011-2009 היא הייתה מפקדת מערך הרפואה השלישונית במרחב הצפון בצה"ל ובמסגרת תפקידה הייתה אחראית על ניהול הטיפול בחיילים במצבים רפואיים מורכבים ובבני משפחותיהם, פיקדה על צוות רב-מקצועי ויצרה שיתופי פעולה עם מערכת הבריאות האזרחית, מחלקת הנפגעים בצה"ל ואגף השיקום במשרד הביטחון. בשנים 2014-2013 הייתה חלק מצוות בית החולים הצבאי לטיפול בפצועים הסורים בגולן, בשנת 2013 השתתפה במבצע איים של תקווה - משלחת הסיוע ההומניטרי של צה"ל לפיליפינים ובשנת 2022 יצאה לאוקראינה עם משלחת הסיוע ההומניטרי והייתה שם המנהלת הרפואית של בית החולים שדה כוכב מאיר. במסגרת עשייתה החברתית היא שותפה פעילה בארגון יוצאי לובלין ודורות ההמשך ופועלת לקירוב בני הדור השלישי. שני היא מומחית ברפואת המשפחה ומומחית במנהל רפואי, בעלת תואר שני במנהל עסקים במגמת מנהל מערכות בריאות. היא מנחה סדנאות לפיתוח מיומנויות תקשורת וקבוצות עמיתים לרופאים צבאיים ובוחנת מועמדים לתוכנית צמרת בבחינות הקבלה של הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית.

קרדיט: רומן שבצ'וק

אליעז מילר

ממונה תיאום ופיתוח תשתיות רפואה בחטיבת בתי החולים של שירותי בריאות כללית

רקע מקצועי

ד"ר אליעז מילר הוא ממונה תיאום ופיתוח תשתיות רפואה בחטיבת בתי החולים של שירותי בריאות כללית. בתפקידו הקודם היה סגן מנהל המרכז הרפואי מאיר בכפר סבא. במסגרת תפקיד זה היה אחראי על פעילותם של המחלקה לרפואה דחופה, מחלקות אשפוז ומכונים שונים, וכן על שירותים ומערכים קריטיים בבית החולים ובהם מערך הדימות ושעת החירום. בשנים 2018-2015 היה סגן מנהל המרכז הרפואי ברזילי באשקלון, ובמסגרת עבודתו עסק בהפעלת חדרי הניתוח, המחלקה לרפואה דחופה, בית המרקחת ומרפאות שונות. עוד היה מעורב בפיתוח רופאים מתמחים וסטז'רים ובניהול היבטים כלכליים שונים. בשנים 2015-2014 ניהל את מערך האיכות במרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי ובמסגרת תפקידו קידם הכשרה רפואית של רופאי בית החולים, הטמעת נוהלי עבודה ופיתוח ידע ארגוני והקמת מערך הרשאות לרופאים ומערך סקרים ובקרות איכות. בד בבד היה מרצה בתחום ניהול מערכות בריאות במכללה האקדמית ברמת גן. בשנים 2013-2011 היה מתמחה ראשי באגף לרפואה פנימית במרכז הרפואי תל אביב ובמסגרת תפקידו היה אחראי על מתמחים במחלקות הפנימיות ובמכונים בהיבטים של קידום מקצועי, ניהול שוטף וייצוג. בשנים 2015-2009 היה רופא אחראי להיערכות לשעת חירום במרכז הרפואי תל אביב, ובמסגרת זו היה ממונה על הכנתו של בית החולים להתמודדות עם אירועים רבי-נפגעים, על הדרכות עובדים ומנהלים ועל מוכנות לתרגילים ולביקורות של משרד הבריאות ופיקוד העורף. במהלך תקופה זו השלים שתי התמחויות – ברפואה פנימית ובמינהל רפואי. במסגרת עשייתו החברתית השתתף בחמש שליחויות מטעם משרד החוץ למדינות שונות באפריקה כדי להכשיר שם צוותי בתי חולים ושירותי חירום בנושאי רפואה דחופה והתמודדות עם אסון. אליעז הוא סגן אלוף במילואים, בוגר קורס קציני ארגון רפואה. עד לאחרונה היה סגן מפקד יחידת הרפואה הפיקודית של פיקוד הדרום. הוא מומחה ברפואה פנימית ובמינהל רפואי, ואת הסטאז' ברפואה וכן את התמחויותיו עשה במרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי.

קרדיט: יפעת מזרחי

שמעון בורשטיין

סגן מנהל בית החולים הפסיכיאטרי מרחבים (באר יעקב)

רקע מקצועי

ד"ר שמעון בורשטיין הוא מומחה בפסיכיאטריה ובמנהל רפואי, בעל תואר MBA במנהל מערכות בריאות מאוניברסיטת ת"א, בוגר תוכנית ההכשרה לחוקרים צעירים מצטיינים מטעם איגוד הפסיכיאטריה וזכה פעמיים במלגת קרן נייסר לחוקרים צעירים. בעבר הוא היה סגן מנהל מחלקה פסיכיאטרית, סגן מנהל בית החולים השיקומי רעות, עוזר לראש חטיבת בריאות הציבור וסגן הפסיכיאטרית המחוזית במחוז מרכז. הוא משרת כרס"ן במילואים במערך בריאות הנפש בצה"ל ומתנדב במרפאת לוינסקי ובמסגרת שיקומית לסובלים מתחלואה פסיכיאטרית קשה.

קרדיט: רומן שבצ'וק

רביע חלאילה

סגן נשיא המכללה האקדמית צפת לשעבר

רקע מקצועי

רביע היה סגן נשיא המכללה האקדמית צפת. בתפקידו זה היה אחראי על פיתוח וליווי תוכניות לימוד קיימות וחדשות לתואר ראשון ולתואר שני במכללה, על קידום האיכות והמצוינות בהוראה במכללה, על פיתוח ועל קידום תחום המחקר בקרב מרצי המכללה ועל מענקי מחקר. קודם לכן עמד במכללה בראש החוג ללימודי תואר ראשון בסיעוד והיה אחראי על ניהול תוכנית הלימודים בהתאם להנחיות המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) ומשרד הבריאות ועל ההתנהלות האדמיניסטרטיבית והאקדמית מול משרד הבריאות, המרצים, המדריכים הקליניים, מינהל הסיעוד והמל"ג. בשנים 2009-2005 הוא היה אח אחראי ביחידת טיפול נמרץ ובמסגרת זו היה אחראי על ניהול הצוות, ניהול התקציב ויישום סטנדרטים מקצועיים. במסגרת עשייתו החברתית רביע חבר בדירקטוריון בעמותת השלום לטיפול בזקן בסחנין. בעבר היה חבר בעיריית סחנין ופעל לקידום תחום הבריאות והרווחה בעיר.

קרדיט: רומן שבצ'וק

מאור ממן

מנהל מרכז רפואי העמק

רקע מקצועי

ד"ר מאור ממן הוא מנהל מרכז רפואי העמק. בתפקידו הקודם היה סגן מנהל המרכז הרפואי רבין בפתח תקווה ובנוסף שימש כרופא בכיר, כמנתח וכאחראי מרפאת שרירנים במחלקת הנשים. לפני כן הוא עבד שם כעוזר למנהל וכאחראי על טכנולוגיות רפואיות וציוד רפואי בבית החולים. במסגרת תפקידיו הקודמים הוא היה טיוטור ראשי והדריך עשרות סטודנטים, ובמקביל, מאז שנת 2016 הוא מרכז את קורס לימודי ההמשך של החוג ליילוד וגינקולוגיה בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב. בנוסף, הוא נבחר לחבר ועד האיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה ואחראי לניירות העמדה של האיגוד. הוא קיבל תעודת הצטיינות בהוראת סטודנטים מהפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב. במסגרת עשייתו החברתית הוא נמנה עם צוות בית חולים שדה שהקים צה"ל בפיליפינים בנובמבר 2013 לאחר סופת ההוריקן שפקדה את המדינה. בעבר היה רכז חונכים של פרויקט פר"ח בטכניון בחיפה. מאור הוא רב סרן במילואים, מפקד גדוד הרפואה המטכ"לי, ובמסגרת זו מפקד על יותר מ-300 חיילי מילואים. הוא מומחה ברפואת נשים. את התמחותו עשה במרכז הרפואי רבין ואת הסטאז' עשה בבית חולים בילינסון.

קרדיט: רומן שבצ'וק

יובל גפן

מנהל מעבדת מגהלאב צפון במכבי שירותי בריאות

רקע מקצועי

יובל הוא מנהל מעבדת מגהלאב צפון במכבי שירותי בריאות. במסגרת תפקידו, הוא ממונה על מעבדה קלינית דיאגנוסטית רב מקצועית שצוותה מונה כמאה עובדים המבצעים כ-15 מיליון דגימות בשנה. בנוסף, הוא מרצה בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן ומייצג את תחום המעבדות הכלליות במועצה למעבדות של משרד הבריאות. בתפקידו הקודם, כמנהל המעבדה למיקרוביולוגיה קלינית במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה, היה אחראי על ביצוע אבחון מתקדם לפתוגנים מחוללי מחלות בחולים מאושפזים, על פיתוח שיטות אבחון מולקולריות מתקדמות, ועל תכנון ובנייה של תוכניות עבודה רוחביות בבתי החולים. בשנים 2012-2008 הוא ניהל את היחידה לאבחון מולקולרי במעבדה למיקרוביולוגיה קלינית ברמב"ם ובמסגרת תפקידו היה אחראי על ניהול יחידה מקצועית המתמחה באבחון מולקולרי של מיקרואורגניזמים בדגימות קליניות, על פיתוח שיטות עבודה, על המחקר ועל הכשרת הצוות. במסגרת עשייתו החברתית הוא מקדם את המעמד המקצועי של עובדי המעבדות הרפואיות מול משרד הבריאות. כמו כן הוא חבר בוועד הנהלת האיגוד הישראלי למעבדנות רפואית, ושותף בתוכניות חינוך והדרכה שמפעיל המרכז הרפואי רמב"ם עבור תלמידי התיכון בחיפה. בעבר, יובל ייצג את היישוב לוטם במליאת המועצה האזורית משגב ופעל בה לקידום תחום החינוך ולהנגשת שירותים ליישובי הפריפריה במועצה.

קרדיט: רומן שבצ'וק

נועם יהודאי

סגן מנהל מרכז רפואי צפון ע"ש פדה (פוריה)

רקע מקצועי

החל משנת 2022 נועם מכהן כסגן מנהל מרכז רפואי צפון ע"ש פדה (פוריה). קודם לכן, בין השנים 2018-2022 שימש כסגן מנהל המרכז הרפואי בני ציון. לפני כן שימש נועם כרופא בכיר במחלקת אף אוזן גרון והיה אחראי על תחום אוטונוירולוגיה במרכז הרפואי בני ציון בחיפה. בעל מינוי של מרצה בכיר בפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי באוניברסיטת בר אילן. קודם לכן כיהן כמרצה בכיר בפקולטה לרפואה בטכניון ובחוג להפרעות בתקשורת באוניברסיטת חיפה, וזכה מספר פעמים בפרס המרצה המצטיין מטעם הפקולטה לרפואה בטכניון. לנועם תואר ד"ר לרפואה (MD) מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר מוסמך במנהל מערכות בריאות (MHA) מטעם אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. במסגרת תכנית ענבר למד נועם לתואר מוסמך במנהל עסקים (MBA) עם התמחות בניהול מערכות בריאות, באוניברסיטת תל אביב. נועם מומחה ברפואת אף אוזן גרון - כירורגית ראש וצוואר. את התמחותו ביצע במרכז הרפואי בני ציון בחיפה. במסגרת תכנית ענבר, התמחה נועם במנהל רפואי בהתמחות משולבת בהנהלת המרכז הרפואי בני ציון והמרכז הרפואי רמב"ם. זאת ועוד, נועם הינו רב סרן במילואים. בתפקידו הצבאי האחרון שימש כראש תחום רפואת אא"ג של חיל הרפואה בצה"ל. במהלך שירותו הצבאי זכה בפרס ראש האגף הטכנולוגי-לוגיסטי בצה"ל בתחום הרפואה הצבאית. במסגרת עשייתו החברתית, נועם מרצה לתלמידים בתחום השמיעה, נזקי רעש ושיקום שמיעה.

קרדיט: רומן שבצ'וק

אסי סיקורל

מנהל חדשנות מחוז דרום בשירותי בריאות כללית ורופא כפר

רקע מקצועי

ד"ר אסי סיקורל הוא רופא כפר, מנהל יחידת החדשנות במחוז דרום בשירותי בריאות כללית, חבר מזכירות ארצית בהסתדרות הרפואית. מאז שנת 2005 שימש כרופא כפר של שירותי בריאות כללית במרפאות כפר ברמת הנגב. במסגרת תפקידו ניהל צוות של שירותי הבריאות ברמה האזורית והקהילתית. בד בבד, ועד לשנת 2009, היה רופא מרכזי קליטה לעולים מאתיופיה. משנת 2012 היה המנהל הרפואי של פרויקט מרשם מידע באגף רפואה מקוונת בהנהלה הראשית של שירותי בריאות כללית. במסגרת תפקידו היה אחראי לניהול צוות הכותבים ולכתיבת תוכן רפואי לקהל הרחב. לפני סיום חוק לימודיו היה אח בבית החולים סורוקה בבאר שבע, וכן חונך ומלווה של יתומי צה"ל ומשפחות שכולות מטעם אגף השיקום במשרד הביטחון. במסגרת עשייתו החברתית-ציבורית אסי מייצג כיום את התארגנות רופאי הכפר בארגון הרופאים ובהסתדרות הרפואית וחבר במזכירות הארצית של ארגון הרופאים. הוא כותב בלוג מוביל בנושאי רפואת קהילה, פריפריה ובריאות, והיה שותף להקמה ולניהול של רשת מקצועית בת 400 חברים לרופאי משפחה. הוא היה רופא יחידת החילוץ הר הנגב, השתתף במשלחות לחילוץ ולסיוע לאחר אסונות בינלאומיים, הקים וניהל מוקד רפואי התנדבותי בכפר בדואי בנגב. הוא מלמד באוניברסיטת בן גוריון ומדריך במרפאותיו מתמחים ברפואת המשפחה. אסי הוא רב סרן במילואים ושירת כרופא גדודי בחטיבת צנחנים וחי"ר עד שנת 2016. נבחר למצטיין מנכ"ל שירותי בריאות כללית בשנת 2012. הוא מומחה ברפואת משפחה. את התמחותו עשה בשירותי בריאות כללית, מחוז דרום, ואת הסטאז' ברפואה עשה במרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה באר שבע.

קרדיט: רומן שבצ'וק

גלעד בודנהיימר

ראש אגף שירותי בריאות הנפש במשרד הבריאות

רקע מקצועי

ד"ר גלעד בודנהיימר הוא ראש אגף שירותי בריאות הנפש במשרד הבריאות. בתפקידו הקודם ניהל את תחום בריאות הנפש במכבי שירותי בריאות. לפני כן ניהל את המרפאה לבריאות הנפש של לאומית שירותי בריאות במחוז ירושלים. כחלק מהרפורמה בבריאות הנפש הוא היה אחראי להקמתה, לניהולה ולפיתוחה של המרפאה, ולהקמת מערך שירותי בריאות הנפש במחוז, ועבד כפסיכיאטר ילדים. במסגרת תפקידו יזם פרויקט להגברת השימוש בשירותי בריאות הנפש בקרב המגזר החרדי באמצעות התאמת השירות והנגשתו, תוך בנייה ויישום של תוכנית להתמודדות עם הסטיגמה על הפרעות נפשיות במגזר החרדי. בשנים 2013-2006 היה מתמחה ולאחר מכן רופא בכיר במחלקה לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר במרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים ובמסגרת תפקידו היה גם מרצה לסטודנטים, העביר הדרכות והרצאות בבתי חולים וארגן וריכז ישיבות רופאים ופסיכולוגים. במקביל, עבד כפסיכיאטר ילדים בתושיה- ארגון לליווי נפשי של בני נוער חרדים בבני ברק, והיה יועץ לצוות הבכיר במכון שילוב לטיפול משפחתי וזוגי. במסגרת עשייתו החברתית היה חבר ועד בקהילת פלך בשנים 2017-2015, והתנדב ברשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול בשנים 2018-2014. בשנים 2004-1998 הוא ריכז והדריך פרויקטים שונים בארגונים חברתיים והתנדבותיים, היה אחראי על הקמת פרויקט בעמותת פר"ח לילדים עם שיתוק מוחין, לקח חלק בהקמת מועדון לילדים עם תסמונת דאון בבאר שבע ובהפעלת מועדון חברתי לסטודנטים עולים חדשים במוסדות האקדמיים בדרום, והיה פעיל באגודה למלחמה בסרטן ובארגון הג'וינט העולמי. הוא קיבל פרס הצטיינות מחוזית לשנת 2017 ממנהלת מחוז ירושלים בלאומית שירותי בריאות. גלעד הוא סרן במילואים. בעבר היה קצין רפואה גדודי בפיקוד הצפון, וכיום משרת במילואים בחיל האוויר. הוא מומחה בפסיכיאטריה של הילד. את התמחותו עשה במרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים, ואת הסטאז' ברפואה עשה בהצטיינות במרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה בבאר שבע.

אברהם יצחק

מנהל רפואי באסותא באר שבע

רקע מקצועי

ד"ר אבי יצחק הוא מנהל בית החולים אסותא בבאר שבע. בתפקידו הקודם היה קצין רפואה ראשי, כבאות והצלה, אלוף משנה בצה"ל, ומאז שנת 2017 מפקד הרפואה של פיקוד הדרום בצה"ל. במסגרת תפקיד זה היה אחראי לכל נושא רפואת השגרה ורפואת החירום, לרבות טראומה, בפיקוד הדרום. לפני כן שירת כראש ענף רפואה מבצעית של צה"ל (לשעבר ענף טראומה) ובמסגרת זו היה ממונה על למידה רוחבית ואופקית מאירועי טראומה במסגרת הווב"אות (ועדת בקרת האיכות) של טראומה בשגרה ובחירום בצה"ל, על בניין כוח רפואי לקראת לחימה, על תיעוד רפואי ועל שיתופי פעולה בינלאומיים. בנוסף, היו באחריותו המלאה רפואת יחידות מיוחדות, מחקר ופיתוח. בשנים 2014-2012 היה אבי קצין הרפואה הראשי של אוגדת עזה. במסגרת תפקידו הוביל למידה של תחקירי אירועים בשגרה ובחירום, ביקורות ביחידות והכנתן למלחמה. כמו כן היה ממונה על הובלתן של יחידות רפואה שהשתתפו במבצעים עמוד ענן וצוק איתן, ועל הפעילות ההומניטרית בבית החולים לפצועים הסורים ברמת הגולן. קודם לכן היה אבי ראש מדור רפואה של פיקוד הדרום בצה"ל, רופא היחידה המיוחדת מגלן ורופא של גדוד 101 בחטיבת הצנחנים. ביום העצמאות ה-62 של מדינת ישראל הדליק אבי משואה בטקס המרכזי בהר הרצל. הוא מומחה בכירורגיה כללית, ואת התמחותו עשה במרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה בבאר שבע.

מחזור ד׳

קרדיט: שיר נוימן

איברהים אבו כף

רופא מומחה ברפואת ילדים, מחוז דרום בשירותי בריאות כללית וחבר מועצה אזורית אלקסום מטעם היישוב אום בטין

רקע מקצועי

החל משנת 2016 ד"ר איברהים אבו כף הוא רופא מומחה ברפואת ילדים, ומאז הוא גם משמש כממונה על יחידה במרכז בריאות הילד תל שבע. בנוסף, החל משנת 2018 הוא ממונה על מרפאת אום בטין בשירותי בריאות כללית. משנת 2017 איברהים מכהן כחבר המועצה האזורית אל קסום. הוא ממונה על תיק הבריאות במועצה ומנהל ועדות אחדות. כמו כן הוא חבר בוועדה לתכנון ובנייה מרחבית אבו בסמה. איברהים הוא פעיל חברתי ביישוב אום בטין בתחומים של רפואה מונעת והנגשת תשתיות, ושותף במיזם ממשלתי לקידום החינוך והתעסוקה ולפיתוח התשתיות. בנוסף, איברהים משמש כחבר סגל במרכז האוניברסיטאי סורוקה. הוא מומחה ברפואת ילדים וביצע את התמחותו במרכז הרפואי אוניברסיטאי סורוקה ואת הסטאז' ברפואה בבית החולים ברזילי.

קרדיט: שיר נוימן

ארז קרפ

סגן מנהלת בית החולים בילינסון

רקע מקצועי

ד"ר ארז קרפ הוא סגן מנהלת בית החולים בילינסון. בתפקידו הקודם היה מפקד המרכז לשירותי רפואה בחיל הרפואה בצה"ל. לפני כן היה מפקד הרפואה בפיקוד הצפון. בעברו מילא תפקידים שונים כקצין רפואה בחיל הרפואה. בשנים 20182016 היה מפקד מגמת מפקדים בבית הספר לרפואה צבאית ולפני כן, בשנים 2016-2014 היה קצין רפואה אוגדתי של אוגדה 162. ארז הוא מומחה ברפואה פנימית. את התמחותו ביצע במרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה. בנוסף, הוא החל התמחות במנהל רפואי בהנהלת המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה.

קרדיט: שיר נוימן

לוסיאן טצה-לאור

ראש מחלקת הבריאות בחיל הרפואה צה"ל

רקע מקצועי

ד"ר לוסיאן טצה-לאור הוא ראש מחלקת הבריאות בחיל הרפואה צה"ל. בתפקידו הקודם היה עוזר למנהל בית החולים השיקומי המשולב שיבא, תל השומר. לפני כן היה ראש הענף הקליני במחלקת בריאות הנפש של צה"ל, רופא בכיר במרכז לבריאות הנפש גהה ויועץ פסיכיאטרי למרכז הרפואי רבין-בילינסון. קודם לכן שירת שלוש שנים כראש מדור פסיכיאטריה במחלקת בריאות הנפש של צה"ל. לפני כן, בשנים 2013-2008 שירת כפסיכיאטר במגוון תפקידים במחלקת בריאות הנפש של צה"ל, כגון פסיכיאטר בחיל האוויר והפסיכיאטר החילי של חיל המודיעין. בנוסף לעיסוק הקליני, משנת 2013 הוא מלמד בתוכנית לפסיכותרפיה באוניברסיטת תל אביב ובנט"ל (המרכז לנפגעי טראומה לאומית) ועוסק במחקר בתחום האובדנות ותגובות הקשורות לדחק. עניינו הפסיכותרפי הוא בתאוריות התייחסותיות ובנושאי מיניות ומגדר, וכן בהיבטים פוליטיים ומעמדיים בפסיכותרפיה. עיסוקיו המחקריים כוללים פסיכיאטריה צבאית, מניעה והערכה של אובדנות, וכן התערבויות מוקדמות לאחר חשיפה לטראומה. לוצ'י הוא מומחה בפסיכיאטריה. את התמחותו ביצע במרכז לבריאות הנפש גהה ואת הסטאז' ברפואה ביצע בבית החולים מאיר.

גליה ברקאי

מנהלת בית החולים הווירטואלי שיבא ביונד

רקע מקצועי

החל משנת 2019 ד"ר גליה ברקאי היא מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בילדים בבית החולים ספרא לילדים במרכז הרפואי שיבא, וגם מנהלת בית החולים הווירטואלי שיבא BEYOND. משנת 2018 היא חברת הנהלת שיבא כמתמחה במנהל רפואי, ומאז שנת 2015 גם מרכזת בשיבא את תחום הטלרפואה. החל משנת 2008 היא עובדת בשיבא כיועצת במחלות זיהומיות בילדים וכרופאה בכירה במחלקת ילדים ב'. בשנים 2012-2009 היא הייתה אחראית על תוכנית ההתמחות בילדים, ובשנים 2017-2012 הייתה סגנית מנהל המחלקה. בשנים 2008-2006 הייתה יועצת במחלות זיהומיות וסגנית מנהל מחלקת ילדים א' במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע. לגליה התמחות ברפואת ילדים מבית החולים קפלן והתמחות-על במחלות זיהומיות מהמרכז הרפואי סורוקה. בימים אלה היא מתמחה במינהל רפואי בהנהלת המרכז הרפואי שיבא.

מירב בן נתן

מנהלת בית הספר האקדמי לסיעוד במרכז הרפואי הלל יפה

רקע מקצועי

החל משנת 2010 מירב מנהלת את בית הספר האקדמי לסיעוד על שם פט מתיוס במרכז הרפואי הלל יפה בחדרה. כמו כן היא מרצה בחוג לסיעוד באוניברסיטת תל אביב; יו"ר פורום הלב - פורום מנהלות בתי הספר לסיעוד בארץ; חברה במגוון ועדות לקביעת מדיניות, ובהן ועדת מנכ"ל משרד הבריאות בנושא אלימות במשפחה וועדת אלימות במרכז הרפואי הלל יפה; יו"ר תת-ועדת הלסינקי של המרכז הרפואי הלל יפה; ועורכת ''גוף ידע'' - כתב עת למחקר בסיעוד. בשנים 2011-2018 היא הייתה יו"ר העמותה הישראלית למחקר בסיעוד. מירב פרסמה עד היום יותר משמונים מאמרים מדעיים בכתבי עת בינלאומיים.

קרדיט: שיר נוימן

ירון סחר

מנהל אגף השיקום במשרד הבריאות

רקע מקצועי

ד"ר ירון סחר הוא מנהל אגף השיקום במשרד הבריאות. קודם לכן ניהל את המחלקה לשיקום חבלות ראש בבית החולים לוינשטיין ולפני כן עבד שם כמומחה ברפואת שיקום במחלקה לשיקום מוחי. כמו כן היה יו"ר ועד האיגוד לרפואה פיזיקלית ושיקום בהסתדרות הרפואית בישראל. הוא פעיל שנים רבות בוועד האיגוד לרפואה פיזיקלית ושיקום - כחבר, כמזכיר ומשנת 2017 כיו"ר הוועד, ובמסגרת זו היה שותף פעיל בעיצוב תוכנית ההתמחות הנוכחית במקצוע, עמד בראש הוועדה המדעית בכנסים שונים, והשתתף בפעילויות מקצועיות במסגרת האיגוד וההסתדרות הרפואית. בנוסף, כיהן בתפקיד יו"ר ועד הרופאים בבית החולים. ירון מומחה ברפואה פיזיקלית ושיקום. את התמחותו ביצע בבית החולים לוינשטיין ואת הסטאז' בבית החולים בילינסון.

קרדיט: שיר נוימן

מופלח עתאיקה

מנהל מינהלת נגב דרומי במחוז דרום בשירותי בריאות כללית

רקע מקצועי

ד"ר מופלח עתאיקה הוא מנהל מינהלת נגב דרומי במחוז דרום בשירותי בריאות כללית, לפני כן שימש מנהל מינהלת באר שבע במחוז דרום. בתפקידו הקודם ניהל את מרכז בריאות המשפחה ברהט א'. בנוסף, הוא יו"ר ועד הרופאים במחוז דרום בשירותי בריאות כללית, חבר במזכירות הארצית בארגון רופאי הכללית וחבר דירקטוריון בחברה הכלכלית בעיר רהט. במקביל, הוא יועץ סוכרת מחוזי ורופא הוספיס בית ברהט ובקיבוצים באזור הנגב. בשנים 2015-2009 הוא ניהל את מרפאת שגב שלום, ולפני כן עבד בפזורה הבדואית במרפאת אל-אטרש כרופא יחיד ושימש רפרנט לכמה מרפאות יחיד. מופלח הוא מומחה ברפואת משפחה. את התמחותו עשה במרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה ובמרפאת י"א בבאר שבע, וגם את הסטאז' ברפואה ביצע בסורוקה. בנוסף, יש לו התמחות על ברפואה פליאטיבית שביצע בהוספיס בית באר שבע ובהשתלמות באנגליה (דור ביניים). כמו כן הוא סיים בהצלחה קורס הכשרה לרופאים בסוכרת מטעם האגודה הישראלית לאנדוקרינולוגיה והמועצה הלאומית לסוכרת.

קרדיט: שיר נוימן

סוזנה מוסטובוי

סגנית מנהל בית החולים ברזילי

רקע מקצועי

ד"ר סוזנה מוסטובוי היא סגנית מנהל בית החולים ברזילי מאז שנת 2022. החל משנת 2019 היא עוזרת רפואית של מנהל המרכז לבריאות הנפש באר יעקב בנס ציונה בנושאים של איכות הטיפול וטיפולי יום פסיכיאטריים וממונה על המתמחים. משנת 2016 היא ניהלה שם את המחלקה הפסיכיאטרית לנשים, וקודם לכן הייתה שבע שנים רופאה בכירה באותו מרכז. במקביל, מאז שנת 2015 היא מכהנת שם כיושבת ראש ועדת התמחות במרכז בריאות הנפש, וגם חברת האיגוד הפסיכיאטרי וחברה בפורום השוויון המגדרי בבית החולים. כמו כן היא קידמה פרויקט שלCase Management במחלקה ובבית החולים. סוזנה היא מומחית בפסיכיאטריה כללית. את התמחותה ביצעה במרכז בריאות הנפש באר יעקב ואת הסטאז' ביצעה בבית חולים ברזילי. כיום היא מתמחה במינהל רפואי במשרד הבריאות.

קרדיט: שיר נוימן

טל אדיב – ארד

פסיכיאטרית ראשית במשרד הרווחה

רקע מקצועי

ד"ר טל אדיב-ארד היא פסיכיאטרית ראשית במשרד הרווחה, בעבר הייתה סגנית מנהל רפואי מחוז השרון במכבי שירותי בריאות וגם עבדה כפסיכיאטרית עצמאית בקופה. קודם לכן הייתה מנהלת רפואית מרחבית - גם כן במכבי שירותי בריאות. בשנים 2015-2013 היא ניהלה מרפאה לבריאות הנפש בשירותי בריאות כללית ובשנים 2014-2012 הייתה רופאה בכירה ביחידת הטראומה במרכז לבריאות הנפש על שם בריל. במקביל, בשנים 2018-2013 הייתה פסיכיאטרית יועצת בכפר איזון, וכיום היא מנהלת רפואית של מחלקת חילוצים נפשיים בחו"ל במסגרת RESCUE ONE. טל מומחית בפסיכיאטריה. את התמחותה ביצעה במרכז לבריאות הנפש על שם בריל בשירותי בריאות כללית, ואת הסטאז' ביצעה בבית החולים אסף הרופא. בימים אלה היא מתמחה בהתמחות על במינהל רפואי במסגרת מכבי שירותי בריאות.

קרדיט: שיר נוימן

נעה טריקי

מנהלת אדמיניסטרטיבית של המכון הלאומי לחקר שירותי הבריאות ומדיניות הבריאות.

רקע מקצועי

נעה היא מנהלת אדמיניסטרטיבית של המכון הלאומי לחקר שירותי הבריאות ומדיניות הבריאות. לשעבר מנתחת מדיניות ב-OECD וראש מטה מנכ"ל משרד הבריאות. לפני כן הייתה עוזרת למנהל מגן ישראל (פרויקטור הקורונה) ומנהלת המחלקה למדיניות טכנולוגיות רפואיות במכבי שירותי בריאות. במסגרת תפקידה הייתה אחראית על הערכת טכנולוגיות רפואיות, קביעת מדיניות להכללת הטכנולוגיות, ריכוז עבודות ועדת הסל מטעם מכבי, וייצוג הקופה בוועדת המשנה לסל. בשנים 2008-2002 הייתה רוקחת מחוזית והובילה את מדיניות התרופות במחוז. קודם לכן הייתה מנהלת בתי מרקחת במכבי. במסגרת עשייתה החברתית הייתה נעה ממקימי הסניף הישראלי של ארגון ISPOR (International Society for Pharmacoeconomics and Outcomes Research), וכיהנה בעבר כיו"ר העמותה (ע"ר). במקביל, ובמשך כעשור, הובילה את הנהגת ההורים בתנועת הנוער שבמקום מגוריה.

קרדיט: שיר נוימן

ויסאם מרעי

פסיכולוגית ראשית במחוז דרום בשירותי בריאות כללית

רקע מקצועי

ויסאם היא הפסיכולוגית הראשית במחוז דרום בשירותי בריאות כללית ומדריכה קלינית במחלקה הפסיכיאטרית בסורוקה. בשנים 2014-2011 הייתה מדריכה קלינית ביחידה להפרעות אכילה בסורוקה ובמקביל עבדה בשירות הפסיכולוגי החינוכי בבאר שבע. בשנים 2007-2002 היא הייתה פסיכולוגית מחוזית במשרד החינוך ובשנים 2003-2000 ניהלה את השירות הפסיכולוגי החינוכי בערערה בנגב. בד בבד, בשנים 2006-1998 עבדה כפסיכולוגית קלינית במרכז לבריאות הנפש בבאר שבע. לצד עיסוקיה אלה הייתה רכזת התוכנית לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית לחברה הערבית בשנים 017-2016), ומרצה מן החוץ בתוכנית לפסיכולוגיה חינוכית בשנים 017-2002). ויסאם היא מומחית בהדרכה בפסיכולוגיה קלינית ומומחית בפסיכולוגיה חינוכית. את התמחותה בהדרכה קלינית ביצעה במחלקה הפסיכיאטרית בסורוקה, את התמחותה בפסיכולוגיה קלינית - במרכז לבריאות הנפש בבאר שבע, ואת התמחותה בפסיכולוגיה חינוכית - בשירות הפסיכולוגי החינוכי בבאר שבע.

קרדיט: שיר נוימן

חיים הופרט

סמנכ"ל תכנון, תקצוב ותמחור במשרד הבריאות

רקע מקצועי

חיים הוא סמנכ"ל תכנון, תקצוב ותמחור במשרד הבריאות. במסגרת תפקידו הוא ממונה על תקציב המשרד ומערכת הבריאות, על גיבוש הרגולציה הכלכלית ועל כללי ההתחשבנות במערכת הבריאות, ובכלל זה קביעת מחיריהן של פרוצדורות רפואיות ושל תרופות. כמו כן הוא אחראי על גיבוש ותכנון תוכניות העבודה המשרדית ושותף בגיבוש וביישום התוכנית האסטרטגית של משרד הבריאות. בד בבד, בשנים 2018-2016 היה עוזר מחקר באוניברסיטה העברית. בשנת 2019 מונה חיים לחבר בוועד הפועל של ארגון ההצלה הלאומי מגן דוד אדום.

קרדיט: שיר נוימן

אלון גלזברג

חיל הרפואה, צה"ל

רקע מקצועי

משנת 2017 משמש ד"ר אֵלון גלזברג כמפקד המרכז לשירותי הרפואה של צה"ל וראש מחלקת שירותי הבריאות בחיל הרפואה. בשנים 2017-2014 שימש כמפקד הרפואה של פיקוד הצפון, וקודם לכן כראש ענף הרפואה המבצעית במקרפ"ר. הוא סייע לגבש את התוכנית האסטרטגית של חיל הרפואה למניעת מוות בר מניעה, שנודעה בשם "שומר אחי". אֵלון הוא רופא מוטס ביחידה 669 ונטל חלק בכמה משימות הומניטריות ברחבי העולם. בשנים 2017-2013 השתתף והוביל את משימת הסיוע הרפואי לפליטים הסורים שהגיעו לישראל וביקשו עזרה. ן הוא חבר הוועדה המארגנת בארגון הבינלאומי THOR הניצב בחזית העשייה העולמית בתחום ההחייאה המתקדמת. בחודשים הקרובים צפוי אֵלון להיכנס לתפקידו כקצין הרפואה הראשי הבא. אֵלון הוא מומחה בכירורגיה כללית ובעל מינוי פרופסור (כירורגיה) באוניברסיטת בר-אילן - הפקולטה למדעי הבריאות בצפת, וכן מינוי פרופסור עמית (כירורגיה) באוניברסיטת USUHS בבת'סדה, מרילנד, ארצות הברית.

קרדיט: שיר נוימן

חדווה אמונה

מנהלת מחוז דרום בשירותי בריאות כללית

רקע מקצועי

חדווה החלה את דרכה בשירותי בריאות כללית בתור בת שירות לאומי בלשכת מנהל המחוז, והחל משנת 2019 היא מנהלת מחוז דרום של שירותי בריאות כללית. בשנה וחצי שלפני כן הייתה המנהלת האדמיניסטרטיבית של מחוז דרום של שירותי בריאות כללית, ובשנים 2014-2018 הייתה המנהלת האדמיניסטרטיבית של מחוז מרכז. במסגרת תפקידה הובילה תהליכים לשיפור השירות במרפאות המחוז ולקידום עובדי המינהל והמנהלים האדמיניסטרטיביים במחוז. בשנים 2009-2015 היא ניהלה את מינהלת נגב דרומי אשר אחראית על מתן שירות בפריסה גיאוגרפית רחבה למטופלי הכללית במגזר הבדואי, ולפני כן הייתה במשך חמש שנים מנהלת אדמיניסטרטיבית של המרכז לרפואה יועצת הגדול ביותר במחוז הדרום. בשנת 2014 סיימה חדווה את תוכנית מנדל למנהיגות חברתית מקומית בנגב, ששמה דגש על מנהיגות מבוססת ערכים.

זיו פז

ראש אגף טכנולוגיות, שירותי בריאות כללית

רקע מקצועי

זיו הוא ראש אגף טכנולוגיית, שירותי בריאות כללית. לפני כן היה זיו עוזר מנהל המרכז הרפואי לגליל לחדשנות וטכנולוגיה, וקודם לכן היה מנהל היחידה הראומטולוגית במרכז הרפואי. במסגרת תפקידו זיו היה אחראי להובלת כל תהליכי הטמעת הטכנולוגיה בארגון, לקידום שיתופי פעולה עם התעשייה והאקדמיה, ולעידוד החדשנות והמחקר בקרב רופאי המרכז הרפואי. מאז 2012 זיו הוא בעל מינוי בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת Harvard. בשנים 2016-2009 הוא עבר את הכשרתו בפנימית ובראומטולוגיה בתוכניות המסונפות לבית הספר לרפואה של Harvard בבוסטון, ארצות הברית, ועבד שם כרופא חוקר, ובשנים 2009-2007 התמחה במרכז הרפואי שיבא. זיו מומחה ברפואה פנימית (CHA, Harvard) ובראומטולוגיה (BIDMC, Harvard), ומתחיל את התמחותו במנהל רפואי במסגרת תוכנית ענבר. תחומי ההתמחות המחקרית של זיו הם אפידמיולוגיה ואימונולוגיה.

מחזור ה׳

קרדיט: שיר נוימן

אסתי שלי

מנהלת אגף בכיר בריאות דיגיטלית, משרד הבריאות

רקע מקצועי

Esti is the head of digital health initiative in the Israeli healthcare system. In her current position, Esti is responsible to drive digital transformation and lead policy, implementation and change, with a diverse team with a range of skills and expertise. In her role, Esti led significant programs as secondary use of health data for research; the use of cloud computing in healthcare; developing assessment for digital health applications; developing Israeli FHIR implementation, and recently is the co-founder of the Israeli Telemedicine Community. In her previous position, Esti served as the Deputy Director of the Medical Technology, Health Information and Research Directorate (MTIR), in the Israeli Ministry of Health. Esti led national projects such as the National Program for increasing the accessibility and availability to MR exams, as well as international collaboration with the IAEA on the field of medical technologies

קרדיט: שיר נוימן

אפרת גיל

סגנית מנהל בית החולים העמק

רקע מקצועי

ד"ר אפרת גיל משמשת כסגנית מנהל בית החולים העמק. עד לאחרונה שימשה כגריאטרית מרחבית במחוז חיפה וגליל מערבי של שירותי בריאות כללית ובבית חולים כרמל מאז 2017. לפני כן הייתה מנהלת יחידה גריאטרית בבית החולים בני ציון, שאותה הקימה, במקביל לתפקידה כרופאה בכירה במחלקה פנימית. מ-2019 משמשת כראש החוג לגריאטריה בפקולטה לרפואה בטכניון. מ-2021 חברת ועד האיגוד הישראלי לרפואה גריאטרית ומשמשת כיו"ר הועדה האקדמית של האיגוד.

קרדיט: שיר נוימן

עאדל אכתילאת

מנהל הסיעוד של מינהלת נצרת רבתית ומנהל מערך האשפוזים החוזרים של מחוז הצפון בשירותי בריאות כללית

רקע מקצועי

עאדל הוא מנהל הסיעוד של מינהלת נצרת רבתית ומנהל מערך האשפוזים החוזרים של מחוז הצפון בשירותי בריאות כללית. כמו כן הוא פעיל חברתי בנושאי צדקה וקידום אוכלוסיות חלשות, יוזם תוכניות מיוחדות המסייעות לחברה בכלל ולאוכלוסייה חלשה בפרט ומקדם את נושא מניעת תאונות הבית במגזר הערבי.

קרדיט: שיר נוימן

טלאור זק”ש

מנכ"ל eHealth Ventures

רקע מקצועי

טלאור הוא יזם ומשקיע בתחום הבריאות הדיגיטלית, מנכ"ל ושותף ב-eHealth Ventures - חממה לתחום הבריאות הדיגיטלית וחבר דירקטוריון בכמה חברות הזנק. הוא בעל ניסיון של מעל עשרים שנה בתחומי היזמות והניהול בישראל, בארה"ב ובאירופה בחברות רפואה דיגיטלית. יש לו תואר ראשון בכלכלה ומדעי המחשב, תואר MBA עם התמחות במימון מהאוניברסיטה העברית, ומנהל מערכות בריאות מאוניברסיטת ת"א. כיום טלאור חבר בוועדה המייעצת לתואר BioMed באוניברסיטה העברית ובעבר כיהן כחבר הוועדה המייעצת בתחום מדעי החיים במכון הייצוא הישראלי ובוועדות שונות ב-HIMSS.

קרדיט: שיר נוימן

חני סקאל

דיאטנית ראשית בלאומית שירותי בריאות

רקע מקצועי

חני היא דיאטנית ראשית בלאומית שירותי בריאות. משנת 1996 היא עוסקת בתחום של הפרעות אכילה. היא הייתה דיאטנית קלינית בבית חולים ציבורי בבואנוס איירס, ניהלה את מערך התזונה של בית החולים הסיעודי הוד אדומים, הקימה את מרכז פימייל - מוסד ראשון לטיפול בהפרעות אכילה למגזר החרדי בירושלים, והייתה דיאטנית מחוזית ירושלים בלאומית שירותי בריאות. כמו כן ניהלה פורום דיאטניות חרדיות, שימשה כמרצה בישיבת אש התורה והייתה חברה בקהילת רפואה מרחוק. חני, ילידת ארצות הברית, היא בעלת תואר ראשון מהפקולטה לרפואה בבואנוס איירס, תואר ראשון בחינוך לגיל הרך, תואר שני בסוכרת ותואר שני בניהול מערכות בריאות, והיא תומכת הנקה.

קרדיט: שיר נוימן

יעל דקל

סגנית מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים

רקע מקצועי

ד"ר יעל דקל היא סגנית מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים, ומתמחה במינהל רפואי. קודם לכן היא הייתה מנהלת יחידת האוקולופלסטיקה בבתי החולים של הדסה. יעל התמחתה ברפואת עיניים בבית החולים שערי צדק ועשתה תת התמחות בפלסטיקה של העין בסידני, אוסטרליה (Sydney Eye Hospital). את הסטאז' עשתה בבית החולים שערי צדק בירושלים.

קרדיט: שיר נוימן

נזאר ג’יריס

סגן מנהל מחלקה פנימית במרכז הרפואי בני ציון

רקע מקצועי

משנת 2016, משמש ד"ר נזאר ג'יריס כסגן מנהל מחלקה פנימית במרכז הרפואי בני ציון בחיפה. נוסף על תפקידו זה מוביל פרויקט חדשני בתחום אשפוז יום ביה"ח מול הקהילה ליצירת חלופות אשפוז נוספות. במהלך תקופת הקורונה מונה כאחראי על הכשרות צוותים רפואיים ושותף בוויסות כח אדם רפואי במענה של המרכז הרפואי למגיפה. בתפקידו הקודם כרופא בכיר במחלקה פנימית ובראומטולוגיה קידם את תחום האולטרה-סאונד ברפואה הפנימית (POCUS) ובראומטולוגיה (US שרירי גרמי) .

קרדיט: שיר נוימן

לילך דידי

סגנית מנהלת הסיעוד במרכז הרפואי לגליל

רקע מקצועי

לילך היא סגנית מנהלת הסיעוד במרכז הרפואי לגליל. לפני כן ניהלה את מערך האיכות במרכז הרפואי לגליל, ובמסגרת תפקיד זה הובילה את תוכנית המדידה הפנים-ארגונית והחוץ-ארגונית, את תוכניות העבודה המחלקתיות, את מבדקי ההסכמה ואת תהליכי השיפור המחלקתיים וחוצי הארגון. כמו כן הייתה מעורבת בתהליך הקמת המפה האסטרטגית של משרד הבריאות ובוועדת שונות בתחום האיכות והרפואה מרחוק.

קרדיט: שיר נוימן

עודד שטמר

מנהל מחוז מרכז בלאומית שירותי בריאות

רקע מקצועי

עודד הוא מנהל מחוז מרכז בלאומית שירותי בריאות. כמו כן הוא שותף להקמת קהילת רפואה מרחוק ובעל ניסיון כמנהל בכיר ומומחה בהובלה ובמנהיגות בינאישית, בייזום, בהקמה ובהפעלת מערכי שירות, תפעול ומכירות בארץ ובעולם תוך עמידה ביעדים ושיפור שביעות רצון הלקוחות. בצעירותו היה עודד ראש שבט בתנועת הצופים.

קרדיט: שיר נוימן

ערד קודש

מנהל מערך בריאות הנפש, קופת חולים מאוחדת

רקע מקצועי

ערד הוא פסיכיאטר ופסיכוגריאטר. מנהל את מערך בריאות הנפש בקופת חולים מאוחדת. עוסק בפיתוח רשמים בעזרת מאגרי מידע, ופיתוח מסגרות חלופות לאישפוז פסיכיאטרי.

קרדיט: שיר נוימן

אורי בלה

מנהל מרכז בריאות הילד במודיעין, אחראי חדשנות במחוז מרכז בשירותי בריאות כללית

רקע מקצועי

בשנת 2001 סיים ד"ר אורי בלה את בית הספר לרפואה לאחר קריירת מלצרות ארוכת שנים ובתום שנת סטאז' התמחה ברפואת ילדים, ובהמשך ברפואה דחופה ילדים במרכז הרפואי קפלן. משנת 2015 הוא מנהל היחידה לרפואה דחופה ילדים ויו"ר תת הוועדה להגנת הילד במרכז הרפואי קפלן. כמנהל, הוביל שינוי בתרבות הארגונית שהביא להצטיינות המלר"ד באיכות הטיפול והשירות. הוא עוסק במחקר קליני ויישומי, שבמסגרתו הוא שותף לפיתוח כלים לאבחון התעללות והזנחה בילדים וכלים במקצוע הרפואה הדחופה, בדגש על אולטרסאונד לצד מיטת המטופל. המחקר נעשה תוך שיתופי פעולה רבים ובין-מקצועיים בתוך המחלקה ומחוצה לה. מרצה בבית הספר לרפואה באוניברסיטה העברית.

קרדיט: שיר נוימן

סוניה כרכבי

מנהלת מינהלת כרמל במחוז חיפה והגליל המערבי בשירותי בריאות כללית

רקע מקצועי

החל משנת 2016, משמשת סוניה כמנהלת מינהלת כרמל, במחוז חיפה וגליל מערבי של שירותי בריאות כללית. לפני זה ובמהלך חמש שנים, ניהלה את מרפאת הכללית בקריית מוצקין. בין השנים 2001-2009, עבדה כרופאת משפחה במרפאת הכללית בכפר אעבלין וניהלה את המרפאה. החל משנת 2004 ועד לתפקיד אחרון, הייתה חברה בסגל המחלקה לרפואת משפחה בחיפה, מדריכת מתמחים, ומדריכה קלינית מטעם הטכניון. במסגרת עשייתה החברתית, שימשה סוניה כחברה בועד איגוד רופאי המשפחה הארצי בין השנים 2015-2018. לסוניה תואר ד"ר לרפואה (MD) בהצטיינות, מטעם הטכניון ותואר מוסמך בניהול מערכות בריאות בהצטיינות, מטעם אוניברסיטת חיפה. במסגרת תכנית ענבר, סיימה את לימודיה לתואר מוסמך במנהל עסקים (MBA) מטעם הפקולטה למנהל עסקים אוניברסיטת תל אביב והיא סיימה את תקופת ההתמחות במינהל רפואי. סוניה ממשיכה בעבודה קלינית כרופאת משפחה. את התמחותה ברפואת משפחה ביצעה במחלקה לרפואת משפחה בחיפה ואת הסטאג' ביצעה במרכז רפואי לגליל בנהריה.

קרדיט: שיר נוימן

שלומית אבני וקנין

מנהלת אגף בכיר מחקר, תכנון והכשרה במשרד הרווחה והביטחון החברתי

רקע מקצועי

שלומית היא מנהלת אגף בכיר מחקר, תכנון והכשרה במשרד העבודה, הרווחה והביטחון החברתי. האגף אחראי על תוכנית העבודה המשרדית ועל האסטרטגיה, המדידה, המחקר והדאטא, על בית הספר המרכזי להכשרת עובדי רווחה ועל תוכניות עתודה ניהולית בשדה הרווחה. קודם לכן היא ניהלה את האגף לתכנון מדיניות במינהל תכנון אסטרטגי וכלכלי במטה משרד הבריאות ועסקה בקידום ההיערכות להזדקנות האוכלוסייה, בתכנון מעורבות השלטון המקומי בבריאות, בקידום שיתופי פעולה בין-משרדיים ובין-מגזריים ובצמצום אי שוויון. בנוסף, היא ניהלה את תחום צמצום פערים במשרד הבריאות. היא בעלת ניסיון ניהולי במגזר השלישי בתחומי החינוך והבריאות, שכלל קידום מדיניות בתחום השוויון בבריאות, הקמת רשתות וקבוצות פעילות ופעילים בפריפריה, ופרסום מחקרים וניירות מדיניות. שלומית היא דוקטור לפוליטיקה וממשל (בנושא אי שוויון בבריאות), בעלת תואר שני במדיניות ציבורית ובמנהל עסקים ובעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית.

קרדיט: שיר נוימן

שירלי פורטוגיז

מנהלת המרכז לבריאות הנפש שער מנשה

רקע מקצועי

ד"ר שירלי פורטוגיז היא מנהלת המרכז לבריאות הנפש שער מנשה. לפני כן כיהנה כסגנית מנהל המרכז, כמתמחה במינהל רפואי בחטיבת המרכזים הממשלתיים במשרד הבריאות וכעוזרת למנכ"ל משרד הבריאות. היא מומחית בפסיכיאטריה ובעלת מומחיות על במינהל רפואי. למדה רפואה כעתודאית באוניברסיטת תל אביב שירתה 22 שנה בצה"ל במגוון תפקידים פורצי דרך לנשים רופאות במערך הלוחם ובמערך לבריאות הנפש וסיימה סטאז' בבית חולים שיבא והתמחות במרכז לבריאות הנפש גהה. כחלק מפעילותה ההתנדבותית היא ייסדה את המרפאה לאוטיזם מבוגרים במרכז לבריאות הנפש במעייני הישועה. שירלי שימשה כעמיתה חוקרת באוניברסיטת הרווארד ומיסדה שיתופי פעולה עם MIT ליצירת קניין רוחני בתחום הסימנים לתחלואה נפשית. כיום היא חברת סגל בפקולטה לרפואה בטכניון ונבחרה כמרצה מצטיינת. כמו כן היא חברה בוועד איגוד הפסיכיאטריה ובוועד איגוד מנהלי בתי החולים וחברה במועצה הלאומית לבריאות הנפש ובמועצה הלאומית לפוסט טראומה.

קרדיט: שיר נוימן

זיוון אביעד בר

מפקד המרכז לשירותי רפואה בחיל הרפואה בצה"ל

רקע מקצועי

ד"ר זיוון אביעד בר הוא מפקד המרכז לשירותי רפואה בצה"ל. בתפקידו הקודם שימש כמפקד הרפואה בפיקוד הדרום בצה"ל. במסגרת תפקידו היה אחראי על הרפואה המבצעית, על רפואת השגרה ועל בריאות הצבא ובריאות הנפש בקרב כלל משרתי הפיקוד. קודם לכן כיהן כראש ענף מיון רפואי בצה"ל ובמסגרת תפקידו היה אחראי על הוועדות הרפואיות למשרתים ולמועמדים לשירות ביטחון ועל קביעת מדיניות ספר הפרופילים בצה"ל. בשנת 2016 סיים זיוון התמחות ברפואה פנימית בבית חולים איכילוב.

קרדיט: שיר נוימן

עדי רבקה ריינזילבר

מנהלת אדמיניסטרטיבית של המרכז הרפואי שניידר לילדים

רקע מקצועי

עדי היא מנהלת אדמיניסטרטיבית של המרכז הרפואי שניידר לילדים.

מחזור ו'

קרדיט: ריקי רחמן

אבי בנוב

סגן קצין הרפואה הראשי וראש מחלקת הרפואה המבצעית

רקע מקצועי

אבי הוא מפקד הרפואה של פיקוד הצפון, צה"ל.

קרדיט: ריקי רחמן

אורי יצקר

מנהל המחלקה הפסיכיאטרית לילד ונוער זיו

רקע מקצועי

ד"ר אורי יצקר הוא פסיכיאטר מבוגרים, ילדים ונוער, מנהל המחלקה הפסיכיאטרית לילדים ונוער במרכז הרפואי זיו.

קרדיט: ריקי רחמן

אורי שחם

ראש לשכת מנכ"ל ומנהל מחלקת צלב אדום במגן דוד אדום

רקע מקצועי

אורי הוא ראש לשכת מנכ"ל ומנהל מחלקת צלב אדום, מגן דוד אדום.

קרדיט: ריקי רחמן

אורלי גרינפלד

משנה לראש אגף רפואה באסותא מרכזים רפואיים

רקע מקצועי

כיום ד"ר אורלי גרינפלד היא משנה לראש אגף רפואה באסותא מרכזים רפואיים. בשנים 2021-2011 עבדה בתפקידי ניהול במכבי שירותי בריאות. אורלי החלה את תפקידה הניהולי כמנהלת מרחב בני ברק, מרחב גדול עם אתגרים ניהוליים רבים, ולאחר מכן הייתה סגנית רופאה מחוזית במחוז מרכז ואחראית על פריסת השירותים וסגל רופאים. בשנים 2020-2017 שימשה כמנהלת הטלמדיסין במכבי ובשנים אלה הקימה את המחלקה לטלמדיסין במכבי ופיתחה פרויקטים ברפואה דיגיטלית ורפואה מרחוק. בשנת 2020 גם שימשה כסגנית ראש אגף רפואה במכבי שירותי בריאות. עם תחילת מבצע חיסוני הקורונה ופריצת הגל השלישי של הקורונה גויסה אורלי למשרד הבריאות לתפקיד מנהלת רפואית במגן ישראל. לאחר מכן חזרה למכבי כרופאה מחוזית במחוז מרכז. אורלי מומחית ברפואת משפחה, עובדת כרופאת משפחה ומנהלת מרפאה עצמאית במכבי שירותי בריאות. את ההתמחות עברה בשירותי בריאות כללית, במרפאת ראש העין והשקמה, ואת הסבבים בבית החולים עברה במרכז רפואי רבין שבו גם סיימה את הסטאז'.

קרדיט: ריקי רחמן

אכלאס סעדאלדין

מנהלת מרכז בריאות האשה כרמיאל בשירותי בריאות כללית

רקע מקצועי

החל משנת 2016 משמשת ד"ר אכלאס דקה סעדאלדין כמנהלת מרכז בריאות האישה של שירותי בריאות כללית בכרמיאל ומנהלת את יחידת היריון בסיכון גבוה במרכז. קודם לכן, בשנים -20182016 עבדה כרופאה בכירה בבית חולים בני ציון בחיפה במקביל לעבודתה בכללית. בשנים 2016-2012 עבדה כרופאה בכירה בבי"ח האיטלקי בנצרת ואחראית על יחידת היריון בסיכון גבוה במחלקה, ולפני כן עבדה כרופאת נשים מומחית בעיר טמרה. בנוסף לעבודתה הקלינית אכלאס מדריכה קלינית לסטודנטים מטעם בית הספר לרפואה - שלוחת אוניברסיטת בר אילן בצפת. היא מומחית ברפואת נשים ומיילדות מאז 2005. את ההתמחות ביצעה בבית חולים בני ציון בחיפה ואת הסטאז' לרפואה ביצעה בבית החוליםלגליל המערבי - נהריה.

קרדיט: ריקי רחמן

אלי פולק

מנכ"ל איחוד הצלה

רקע מקצועי

למעלה מ-25 שנה מפעיל אלי מתנדבים למענה רפואי מיידי. בשנת 2006 הוא ייסד את ארגון המתנדבים איחוד הצלה וכיום משמש בו כמנכ"ל. באיחוד הצלה יש 6,200 מתנדבים - חובשים, פרמדיקים ורופאים - יהודים וערבים, דתיים וחילונים, גברים ונשים. כולם מסייעים בהתנדבות מלאה ביותר מאלפיים אירועים בכל יום. כמו כן משמש אלי כמנכ"ל עמותת ישראלייף המסייעת לגופי חירום התנדבותיים. במסגרת הפעילות הוציאה העמותה משלחות לאזורי אסון בחו"ל כמו המשלחת לרעידת האדמה בנפאל שאלי עמד בראשה. העמותה גם מוציאה לאור ספרות רפואית ובשנים האחרונות הוציאה את ספר "החובש".

קרדיט: ריקי רחמן

אפרת ווקסלר

ראש אגף רפואה ראשונית בקופת חולים מאוחדת

רקע מקצועי

ד"ר אפרת ווקסלר היא ראש אגף רפואה ראשונית בקופת חולים מאוחדת. בתפקידה הקודם ניהלה את תחום רפואת הילדים במטה של קופת חולים מאוחדת. במסגרת זו היא הובילה תהליכים אסטרטגיים לשיפור איכות רפואת הילדים במאוחדת ולשיפור מקצועיותם ורווחתם של רופאי הילדים של הקופה, לקחה חלק בוועד המנהל של עמותת גושן לקידום רפואת הילדים הקהילתית וכן הייתה חברת ועד חיפ"א - החברה הישראלית לרפואת ילדים בקהילה. במקביל, היא עסקה ברפואת ילדים קלינית, במרפאה בפתח תקווה. בנוסף, הקימה את מרכז השליטה הארצי לניהול חולי הקורונה של הקופה וניהלה אותו במשך חצי שנה. בתפקידה הקודם ניהלה את מרחב השרון במחוז מרכז של קופת חולים מאוחדת. אפרת מומחית ברפואת ילדים. היא התמחתה בבית החולים וולפסון בשנים 2006-2002 ועשתה שם את הסטאז'.

קרדיט: ריקי רחמן

אריאל בן יהודה

מנהל מחלקה א' במרכז לבריאות הנפש שלוותה בשירותי בריאות כללית

רקע מקצועי

ד"ר אריאל בן יהודה הוא מנהל מחלקת אשפוז פסיכיאטרית פעילה במרכז לבריאות הנפש שלוותה (שירותי בריאות כללית) משנת 2022. קודם לכן שימש כראש מחלקת בריאות הגוף והנפש בחיל הרפואה של צה"ל כאלוף משנה, בנוסף לתפקידים נוספים בצה"ל, חלקם במטה ורובם בשדה (עד קצין רפואה אוגדתי). במסגרת תפקידו האחרון אריאל היה אחראי על תחום קידום הבריאות, המיון הרפואי והתעסוקתי בצה"ל. בנוסף, כראש מערך בריאות הנפש, שימש כמנהל מחלקת ההתמחות בפסיכיאטריה בצה"ל, כראש בית הספר להכשרת קציני בריאות הנפש בצה"ל וכפסיכיאטר המחוזי לצה"ל. אריאל חבר במועצה הלאומית למניעת אובדנות ובמועצה הלאומית לברה"ן. מומחה בפסיכיאטריה מאז 2009. את התמחותו ביצע במרכז לבריאות הנפש שלוותה (שירותי בריאות כללית) ובמרפאה המרכזית לבריאות הנפש בצה"ל.

אריק פורר

קצין רפואה באוגדה 162 בצה"ל

רקע מקצועי

ד"ר אריק פורר הוא רופא צבאי עם ניסיון בתפקידי שדה, וכיום מפקד על סגלי הרפואה באוגדה 162 המונים מעל 100 חובשים, פרמדיקים, רופאות, רופאים, אנשי סיעוד וקצינות. הוא רופא מומחה ברפואה פנימית במהלך התמחות בקרדיולוגיה ומרצה בכיר בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית. בעבר הקים את ענף חדשנות רפואית של חיל הרפואה ועמד בראשו.

אריה מונק

מנכ"ל עמותת בית חם

רקע מקצועי

אריה הוא יזם חברתי בעל תואר ראשון בהוראת חינוך מיוחד. משנת 2003 אריה משמש כמנכ"ל עמותת בית חם לטיפול ושיקום נפגעי נפש ואוכלוסיות הסובלות ממוגבלויות שונות. בעבר פעל בשדה החינוך ושימש כמורה וכרכז חברתי בבית ספר יסודי וכקצין ביקור סדיר. כיזם חברתי עשה מהפכה באוכלוסייה החרדית בכל הקשור בטיפול ובשיקום נפגעי נפש, נפגעות ונפגעי טראומה מינית, תוך מלחמה מתמדת בסטיגמה ובהשתקה הכרוכות בנושאים אלו והקים במסגרת בית חם מגוון שירותים לטיפול ושיקום. כמו כן, אריה פעל רבות בחקיקה ובמחקר, ואף ליווה את הרפורמה בבריאות הנפש כנציג של שר הבריאות.

קרדיט: ריקי רחמן

דלית פורת בן עמי

מנהלת היחידה לרפואת הפה, הנהלה רפואית, במרכז הרפואי ע"ש ברוך פדה פוריה

רקע מקצועי

דלית היא מנהלת היחידה לרפואת הפה במרכז הרפואי פוריה החל משנת 2015. משנת 2016 היא גם אחראית בו על הסטאז'. ומאז 2021 חברה בהנהלה הרפואית של המרכז - מרכזת את תחום האיכות והאקרדיטציה, וכמו כן מרצה קלינית בפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי באוניברסיטת בר-אילן. לפני כן ריכזה את תחום רפואת הפה במרכז הרפואי זיו במשך חמש שנים. עוד קודם לכן עבדה בתחום רפואת הפה והשיניים בשיבא וב-UAB, ברמינגהם, אלבמה. דלית בוגרת בי"ס לרפואת שיניים עם התמחות ברפואת הפה באוניברסיטת תל אביב.

קרדיט: ריקי רחמן

חגית חדד

מנהלת הסיעוד בבית החולים סורוקה

רקע מקצועי

חגית היא מנהלת הסיעוד בבית החולים האוניברסיטאי סורוקה. לפני כן, במשך ארבע שנים, שימשה כסגנית מנהלת הסיעוד בבית החולים, וקודם לכן שימשה כמנהלת סיעוד המערך האמבולטורי ומרפאות החוץ של בית החולים במשך חמש שנים.

קרדיט: ריקי רחמן

חתאם חוסין

סגנית מנהל המרכז הרפואי לגליל

רקע מקצועי

חתאם היא סגנית מנהל בית החולים לגליל והיא ניהלה את היחידה למניעת זיהומים בבית חולים רמב"ם.

קרדיט: ריקי רחמן

טל נשרי

סגנית היועצת המשפטית למשרד הבריאות

רקע מקצועי

החל משנת 2012 טל עובדת בלשכה המשפטית של משרד הבריאות וכיום מכהנת כסגנית היועצת המשפטית למשרד הבריאות. בין שאר תפקידיה, עסקה בנושאים כגון זכויות המטופל, טיפול רפואי בקטינים, שחפת ואיידס, הפסקות היריון, אפוטרופסות וכשרות משפטית לעניינים רפואיים, תיירות מרפא ועוד. החל משנת 2019 הייתה ראש צוות ביטוח בריאות ממלכתי בלשכה המשפטית ובמסגרת זו העניקה ייעוץ משפטי שוטף, לרבות קידום הליכי חקיקה וגיבוש מדיניות בנושאי מאקרו של מערכת הבריאות הציבורית - קופות חולים ובתי חולים, חוק ביטוח בריאות ממלכתי והתקנות שלפיו, חוקי ההתחשבנות (קאפ), ליווי משפטי של הוועדה הציבורית להרחבת סל שירותי הבריאות, תקצוב מערכת הבריאות, מבחני תמיכה ואוכלוסיות מיוחדות (אחמ"שים, חסרי מעמד), כעת טל היא סגנית היועצת המשפטית למשרד הבריאות. טל חברה בוועדות ציבוריות ובין-משרדיות בנושאי מערכת הבריאות הציבורית, ובהן הצוות להסדרת התחרות בין קופות החולים, צוות בין-משרדי לעניין טיפול רפואי לחסרי מעמד וועדת היגוי אי שוויון בבריאות תוכנית העשור.

קרדיט: ריקי רחמן

יובל רן

משרד הבריאות

רקע מקצועי

משנת 2000 הוא שירת במגוון תפקידים בחיל הרפואה של צה"ל החל מתפקיד רופא גדודי וחטיבתי, דרך תפקידים במטה החיל, קצין רפואה אוגדתי ומפקד רפואה של פיקוד המרכז. בתפקידו הצבאי האחרון היה יובל ראש שירותי הרפואה של צה"ל. משנת 2021 ד"ר יובל רן עובד בהנהלת המרכז הרפואי תל אביב במשרד המשנה הרפואי למנכ"ל.

קרדיט: ריקי רחמן

מולי לינדר

סגן מנהלת המרכז הרפואי שער מנשה

רקע מקצועי

ד"ר מולי לינדר הוא סגן מנהלת המרכז הרפואי לבריאות הנפש שער מנשה החל משנת 2020. קודם לכן ניהל במשך חמש שנים מחלקה פסיכיאטרית פתוחה ומערך לטיפול בנפגעי/ות טראומה מינית בבית החולים. לפני כן עבד 11 שנים בבית החולים הפסיכיאטרי לב השרון, שם התמחה ובהמשך עבד כרופא בכיר. הוא חבר סגל בחוג לפסיכיאטריה בפקולטה לרפואה של הטכניון ופעיל מאוד בתחום הוראת סטודנטים לרפואה ומתמחים. בעבר הוא כיהן כמה קדנציות כחבר ועד איגוד הפסיכיאטריה בהר"י, וכיום הוא חבר ועד היפ"ם – האיגוד לקידום מניעה, אבחון וטיפול בטראומה מינית. מולי הוא מומחה בפסיכיאטריה ובמינהל רפואי – ובתחום זה התמחה בשער מנשה, בהלל יפה ובחטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים במשרד הבריאות. את הסטאז' עשה בבית החולים מאיר.

קרדיט: ריקי רחמן

מיסא עליאן

מנהלת סיעוד במינהלת מזרח ירושלים בשירותי בריאות כללית

רקע מקצועי

מיסא היא מנהלת סיעוד במנהלת מזרח ירושלים בשירותי בריאות כללית משנת 2017. לפני כן שימשה כמנהלת סיעוד במרפאת לב תלפיות, מרפאת אבו גוש ומרפאת עין נקובה במשך 12 שנים. במהלך שנים אלה גם שימשה כמדריכה קלינית לסטודנטים לסיעוד מבתי ספר שונים. בעבר הייתה חברת ועדת קידום בשירותי בריאות כללית וכיום היא חברת ועדת החברה הערבית בקופה.

קרדיט: דוברות בית החולים צרפתי

נאיל אליאס

מנכ"ל בית החולים הצרפתי בנצרת

רקע מקצועי

ד"ר נאיל אליאס הוא המנהל הכללי של בית החולים הצרפתי בנצרת החל משנת 2015. קודם לכן ניהל בבית החולים את מחלקת הילדים משנת 2008. בשנים 1998-2015 כיהן בנוסף כרופא בכיר ביחידה לרפואת ילדים ומרכז ציסטיק פיברוזיס בבית חולים רמב"ם. בשנים 2004-2006 ביצע השתלמות בבית חולים לילדים בטורונטו בקנדה וכתב עבודת מחקר בסיסית בנושא הפיזיולוגיה של הריאה. ד"ר נאיל אליאס פתח לראשונה שירות של רפואת ריאות ילדים בנצרת ובסביבתה וקידם את מחלקת הילדים בצורה משמעותית עד השגת התמחות מלאה ברפואת ילדים לראשונה בבית חולים כלשהו בנצרת. הוא התמחה ברפואת ילדים בבני ציון והתמחה ברפואת ריאות ילדים ביחידה לריאות ילדים בבית חולים רמב"ם.

קרדיט: ריקי רחמן

נגה גל

מנהלת בית הספר לפיזיותרפיה במרכז הרפואי אסף הרופא

רקע מקצועי

נגה היא מנהלת ביה"ס לפיזיותרפיה, אחראית על שיוויון מגדרי, ראש פורום קידום בריאות, אסף הרופא. החל משנת 2007 מנהלת נגה את ביה"ס לפיזיותרפיה באסף הרופא, ומשנת 2016 מרכזת את תחום קידום בריאות במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא). בין השנים 1996-2007 עבדה כמורה בביה"ס לפיזיותרפיה וכפיזיותרפיסטית קלינאית במרכז הרפואי. בין השנים 2014-2020 שמשה כיועצת המנכ"ל לשיוויון מגדרי וכממונה על מניעת הטרדות מיניות בארגון. לפני כן, החל משנת 1990 עבדה כפיזיותרפיסטית במגוון מחלקות בבית החולים. במסגרת העשייה החברתית נגה פעילה בעמותה לקידום הפיזיותרפיה. לנגה תואר ראשון בפיזיותרפיה (Bpt), תואר שני בפיזיותרפיה (MSc) והיא כרגע לומדת לתואר שני במנהל מערכות בריאות (MBA).

קרדיט: ריקי רחמן

נדב בן יוסף

מנהל מחלקת פיתוח עסקי המרכז הרפואי שיבא

רקע מקצועי

נדב הוא מנהל מחלקת פיתוח עסקי במרכז הרפואי שיבא. לפני כן כיהן כראש אגף פיקוח על האשפוז במשרד הבריאות

נעמה פרי כהן

מנהלת אגף טכנולוגיות, דיגיטל וחדשנות בחטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים

רקע מקצועי

נעמה היא מנהלת אגף טכנולוגיות, דיגיטל וחדשנות בחטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים. האגף בראשותה אחראי על ייזום, פיתוח והטמעה של פרויקטי מחשוב ודיגיטל לרשת המרכזים הרפואיים הגדולה בישראל. באחריות האגף הובלת תחום הטכנולוגיה, החדשנות והסדרת תהליכי העבודה בין המרכזים הרפואיים. באגף פועלים אנשי טכנולוגיה, אנשי תהליכים ומומחים עסקיים בעולמות תפעוליים וקליניים, והוא אמון באופן רוחבי על כ25- בתי חולים ממשלתיים, נותן שירות לבתי חולים פרטיים ומקיים קשר ושיתופי פעולה עם גופים שונים כגון אקדמיה, מכוני מחקר וסטארט-אפים.

קרדיט: סיגל סבן

עדי פריזן רביד

סגנית מנהלת בית החולים וולפסון

רקע מקצועי

ד"ר עדי פריזן רביד היא סגנית מנהלת בית החולים וולפסון החל משנת 2022. קודם לכן שימשה כרופאה בכירה בהנהלת בית החולים וכרופאת ילדים. בשנת 2020 שימשה כיועצת מנכ"ל משרד הבריאות וכעוזרת מנכ"לית בית החולים וולפסון. עדי מומחית במנהל רפואי וברפואת ילדים וביצעה את התמחותה בבית החולים וולפסון ובמשרד הבריאות, ואת הסטאז' בבית החולים מאיר. היא בעלת תואר ראשון בביוטכנולוגיה (BSc), תואר מוסמך בווירולוגיה (MSc) ותואר ד"ר לרפואה (MD) - כולם מאוניברסיטת תל אביב. במסגרת תוכנית ענבר היא השלימה תואר מוסמך במנהל עסקים (MBA) עם התמחות בניהול מערכות בריאות באוניברסיטת תל אביב.

קרדיט: ריקי רחמן

פהד חכים

מנכ"ל המרכז הרפואי אי.מ.מ.ס הסקוטי

רקע מקצועי

פרופ' פהד חכים הוא מנכ"ל המרכז הרפואי אי.מ.מ.ס הסקוטי בנצרת החל משנת 2017. במקביל, ממשיך לשמש כרופא בכיר במכון ריאות ילדים בבית חולים רמב"ם ועובד כיועץ בכיר של קופות החולים בישראל ברפואת ילדים, ריאות ילדים ומחלות שינה. הוא מקיים פעילות אקדמית ומחקרית ענפה בהיותו פרופ' חבר קליני בפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי באוניברסיטת בר-אילן, במקביל הוא שותף למעבדה לחקר המוח, השינה והמערכת החיסונית בפקולטה לרפואה בטכניון. הינו בעל פרסומים מחקריים בג'ורנלים המובילים בעולם ומרצה בהרבה כנסים בינלאומיים. כמו כן, הוא משמש כחבר בוועדות בינלאומיות, ארציות וועדות רשמיות של משרד הבריאות והמועצה המדעית. פהד השלים את תקופת הסטאג' בהצטיינות בבי"ח רמב"ם בהמשך סיים שם גם שתי התמחויות ברפואת ילדים וריאות ילדים. כמו כן השלים השתלמות על במחלות השינה באוניברסיטת שיקגו, ארה"ב. פהד הוא בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים (MD), ובנוסף להתמחויותיו הוא השלים קורסים מקצועיים רבים מבחינה רפואית ומנהלית.

קרדיט: ריקי רחמן

ציפי בורנשטיין

מנהלת פרויקטים ויועצת בתחום הבריאות לעמותות, ארגונים ואנשים פרטיים

רקע מקצועי

ציפי היא מנהלת פרויקטים ויועצת בתחום הבריאות לעמותות, ארגונים ואנשים פרטיים. בשנת 2015 הקימה וניהלה את המרכז הרפואי הראשון לאשפוז וטיפול בבריאות הנפש למגזר הדתי-חרדי. במסגרת תפקידה ניהלה את המרכז הרפואי תוך כדי בנייה והקמה של כל המענים על פני מנעד של פסיכיאטריה. המרכז מונה 5 מחלקות, טיפולי יום, אשפוזי יום ומרפאות מגוונות. לפני כן עבדה במרכז יום שיקומי לנשים התמודדות עם הפרעות נפשיות ועסקה במגוון תפקידים בתחום בריאות הנפש במגזר החרדי. במהלך 10 שנים האחרונות ציפי עסוקה, משפיעה ופעילה מאד בזירה החברתית. שותפה בתכנית "לחיות יחד" לקידום חיים משותפים, "דיבור אחר" למניעת בריונות ברשת, חברת בורד בתכנית "לשמה" לקידום נשים חרדיות בזירה הפוליטית וברשויות מקומיות. שותפה, עובדת וחברה בהנהלה של "מובילות" לקידום תעסוקתי של נשים חרדיות. לציפי תואר ראשון (BOT) בריפוי בעיסוק מאוניברסיטת חיפה, תואר שני (MBA) ממכללת רמת גן ותואר דוקטורט (PHD) מאוניברסיטת בר אילן. בנוסף בוגרת תואר ראשון בהוראה (BED) ממכללת בית וגן ובעלת תעודה לגישור מאוניברסיטת בר אילן.

קרדיט: ריקי רחמן

רבקה רודנסקי

מנהלת אגף מערכות מידע במרכז הרפואי שערי צדק

רקע מקצועי

רבקה מנהלת את אגף מערכות המידע של המרכז הרפואי שערי צדק בירושלים משנת 2020. בתפקידיה הקודמים בשערי צדק, החל משנת 2015, רבקה הייתה מנהלת תחום פיתוח תוכנה וסגנית מנהלת אגף מערכות מידע. היא מובילה את תחום המחשוב במקצועיות תוך כדי ייזום וקידום חדשנות, טכנולוגיה ודיגיטציה של תהליכים. שמירה על רציפות תפקודית, אבטחת מידע והגנה בסייבר. לרבקה יש השכלה בהנדסת תוכנה וחינוך, מעל 15 שנות ניסיון בהי-טק, במגוון תפקידים: ניהול צוותי פיתוח, פיתוח יישומים, ניהול מוצרים וניהול לקוחות.

קרדיט: ריקי רחמן

רונן וינר

מנהל פיתוח עסקי בחברת קיוריספונס (curesponse)

רקע מקצועי

רונן וינר הוא מנהל פיתוח עסקי בחברת קיוריספונס (curesponse). בתפקידו הקודם שימש כראש אגף אסטרטגיה וחדשנות בקופת חולים מאוחדת, לאחר ניסיון עשיר בתחומי האסטרטגיה, פיתוח עסקי וחדשנות, במגוון רחב של ענפים וחברות. רונן החל את דרכו בחברת הייעוץ האסטרטגי שלדור, שם שימש למעלה מעשור בתפקידי ייעוץ ובהובלת פרויקטים בתחום האסטרטגיה העסקית, ובהם כסמנכ"ל בחברה. לאחר מכן הקים וניהל סטארט-אפ בתחום consumer-web, שימש כמנהל פיתוח עסקי בטבע ישראל, היה ממייסדי החממה הטכנולוגית Sanara Ventures המשותפת לטבע ולפיליפס ושימש כחבר דירקטוריון בחממה מטעם טבע. בהמשך, הקים וניהל בתוך טבע את קבוצת החדשנות הבינלאומית RISE שעסקה בפיתוח פתרונות טכנולוגיים משולבים להנגשת שירותי רפואה בשווקים מתפתחים. במהלך 2018 הצטרף רונן לכללית להקמה וניהול של יחידת החדשנות. ובסוף 2019 הצטרף למאוחדת להובלה של עולמות האסטרטגיה והחדשנות של הקופה. לרונן תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול בהצטיינות יתרה (טכניון), ותואר שני במנהל עסקים בהצטיינות (טכניון). כמו כן השתתף בתכנית Exponential Medicine של Singularity University בשנים 2014-2015.

מחזור ז'

קרדיט: ריקי רחמן

אדר שץ

מנהלת מחלקת תכנון ופרויקטים באסותא מרכזים רפואיים

רקע מקצועי

אדר מנהלת מחלקת תכנון ופרויקטים באסותא מרכזים רפואיים. בתפקידה הקודם שימשה אדר כמנהלת תחום בכירה של תוכניות עבודה בחטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים של משרד הבריאות. במסגרת תפקידה היא הובילה את תהליכי גיבוש האסטרטגיה, התכנון, המדידה והבקרה ברשת המרכזים הרפואיים הממשלתיים, יוזמת ומובילת פרויקט מפה אסטרטגית לרשת הממשלתית, ושימשה כמובילה עסקית של פיתוח מערך ה-BI בחטיבה. לפני כן ניהלה את תחום התקציב באגף תכנון, תקצוב ותמחור במשרד הבריאות, ולפני כן עבדה במכון ברוקדייל למחקר יישומי בתחומי החברה והבריאות.

קרדיט: ריקי רחמן

אורלי עמרם

אחות מפקחת מחוזית בלשכת בריאות מחוז אשקלון במשרד הבריאות

רקע מקצועי

אורלי היא אחות מפקחת מחוזית בלשכת בריאות מחוז אשקלון במשרד הבריאות. לפני כן ניהלה את תחום הסיעוד בשירותי בריאות הציבור במחוז אשקלון. מאז סיום בית הספר לסיעוד היא מילאה תפקידים רבים במערך. חברה בוועדות מחוזיות וארציות, שביניהן ועדת הנקה ארצית. היא בעלת קורס על בסיסי בבריאות הציבור והקהילה, יועצת הנקה מורשית ו- IBCLC במהלך שני העשורים האחרונים אורלי פיתחתי את תחום ייעוץ ההנקה בארץ.

קרדיט: ריקי רחמן

איתן לבון

סגן מנהל בית חולים קפלן

רקע מקצועי

ד"ר איתן לבון הוא מומחה ברפואת משפחה ומינהל רפואי, החל משנת 2019 מכהן כסגן מנהל המרכז הרפואי קפלן. קודם לכן שירת בצה"ל למעלה מעשרים שנה כרופא צבאי במגוון תפקידי טיפול, פיקוד והדרכה. בתקופת שירותו האחרונה הושאל להנהלת מכבי שירותי בריאות ושימש כמנהל תחום רפואה מותאמת אישית. איתן הוא מזכיר ועד איגוד רופאי המשפחה בישראל ופעיל בתחום מניעת אבחון וטיפול יתר.

קרדיט: ריקי רחמן

אלונה אגרצ’וב

מנהלת סיעוד חטיבה פנימית באיכילוב

רקע מקצועי

אלונה היא מנהלת סיעוד בחטיבה פנימית בבית חולים איכילוב. מאז התפרצות מגפת הקורונה במרץ 2020 היא ניהלה את מחלקות הקורונה בבית החולים, וקודם לכן ניהלה את היחידה למניעת זיהומים מ-2017. את דרכה המקצועית כאחות התחילה בשנת 2007 במחלקת השתלות מח עצם ברמב"ם., ולאחר מכן עברה ב-2014 לניהול אשפוז יום המטו-אונקולוגי בבית חולים איכילוב.

קרדיט: ריקי רחמן

אמיר שלייפר

מפקד הרפואה בפיקוד הצפון בצה״ל

רקע מקצועי

ד"ר אמיר שלייפר הוא ובוגר לימודי רפואה באוניברסיטה העברית במסגרת העתודה האקדמית של חיל הרפואה. במהלך שירותו הצבאי כרופא וכמפקד מילא תפקידים משמעותיים החל מרופא גדודי וחטיבתי בחטיבת הצנחנים ועד לקצין רפואה אוגדתי בשתי אוגדות. כיום הוא מכהן כראש ענף מיון רפואי אשר אחראי על הוועדות הרפואיות למשרתים ולמועמדים לשירות ביטחון לצד קביעת מדיניות ספר הפרופילים בצה"ל. בשנת 2018 אמיר סיים התמחות בכירורגיה אורתופדית בביה"ח איכילוב.

קרדיט: מתי קרימרמן

אפרת אפללו

ראש המנהלת לעידוד עלייה ולקליטה של רופאים ומקצועות רפואה נדרשים, משרד העלייה והקליטה

רקע מקצועי

ד"ר אפרת אפללו הייתה מנהלת המחלקה לחינוך ולקידום הבריאות בחטיבת בריאות הציבור ובמקביל מנהלת את דסק החינוך במשל"ט של משרד הבריאות מפרוץ מגפת הקורונה. התמחתה ברפואת שיניים ציבורית באגף לבריאות השן במשרד הבריאות. עוסקת בקידום בריאות מעל לעשור, החל מניהול התחום במחוז דרום של קופת חולים לאומית, דרך ההתמחות בתכנון תוכניות לאומיות לשיפור בריאות הפה והשיניים, וכיום במחלקה לקידום בריאות - שבמרכזן ניהול התוכנית הלאומית אפשרי בריא ותוכניות התערבות ומניעה נוספות לשיפור אורח החיים של האוכלוסייה בישראל. כמנהלת דסק החינוך אפרת מקבלת החלטות מדיניות בנושא החינוך, עוסקת בניתוח נתונים, מייצגת את המשרד בפורומים רבים ועובדת מול משרדי ממשלה רבים העוסקים בנושא.

קרדיט: יעל אילן

ארי לאודן

סגן מנהלת מינהל רפואי בבית החולים השיקומי רעות ת"א

רקע מקצועי

ד"ר ארי לאודן הוא פסיכיאטר תושב להבים ואב לשלושה, סגן המנהלת ומינהל רפואי בבית החולים השיקומי רעות בתל אביב. קודם לכן היה מנהל תחום בריאות הנפש במחוז דרום במכבי בשנים 2005-014, ומנהל בריאות הנפש ארצי בלאומית בשנים -2021 - תפקיד שכלל את פיתוח השירות והטמעת הרפורמה בבריאות הנפש. הוא מומחה בפסיכיאטריה מבוגרים מהמחלקה לפסיכיאטריה בסורוקה ועוסק בעיקר בפסיכיאטריה של הזיקנה במרפאה בלהבים. בוגר תואר שני בניהול מערכות בריאות מאוניברסיטת בן גוריון ובוגר לימודי רפואה באוניברסיטת בן גוריון. בעל ניסיון בהנחיית קבוצות באלינט לרופאים.

קרדיט: ריקי רחמן

גדי לוי

משנה ליו"ר קבוצת צבר רפואה, מערך אשפוז בבית

רקע מקצועי

בעשרים השנים האחרונות כיהן גדי במגוון תפקידי ניהול ופיתוח מערכות בריאות במגזר הציבורי והפרטי. בין היתר, כמנהל השיווק והפיתוח העסקי של המרכז הרפואי רבין (ביה"ח בילינסון וביה"ח השרון), מנהל כלל השירותים שמחוץ לסל בביה"ח בילינסון, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי של בית החולים הרצליה מדיקל סנטר, סמנכ”ל בקבוצת עמל ומעבר, ומנכ"ל רשת ת.ל.מ - רשת ארצית לטיפול פסיכולוגי ומערך בריאות הנפש.

קרדיט: ריקי רחמן

דודי האוזנר

מנהל היחידה הפליאטיבית במרכז הרפואי שיבא, תל השומר

רקע מקצועי

החל משנת 2018 משמש ד"ר דודי האוזנר כמנהל היחידה הפליאטיבית במרכז הרפואי שיבא. קודם לכן התמחה ברפואה פליאטיבית ב-Princess MargaretHospital בטורונטו במסגרת פלושיפ קליני-מחקרי. הוא היה שותף בהקמת השירות הפליאטיבי בשיבא, ועסק במשך שנתיים כאונקולוג ביחידת השד במכון האונקולוגי בבית החולים. בשנים 2008-2013 התמחה במסלול אונקולוגיה רפואית בשיבא. דודי משמש כחבר בוועד האיגוד הפליאטיבי הישראלי.

קרדיט: ריקי רחמן

דניאל טרוצקי

סגן מנהלת המרכז הרפואי שמיר

רקע מקצועי

דניאל הוא סגן מנהלת המרכז הרפואי שמיר, בעל מומחיות מוכרות ברפואה דחופה ובמנהל רפואי ובעל תואר שני בניהול מערכות בריאות MHA, מאוניברסיטת בר אילן. בוגר הפקולטה לרפואה בדברצן, הונגריה. סיים את התמחותו ברפואה דחופה במרכז הרפואי ע"ש שיבא - תל השומר. בתפקידו הקודם שימש כמנהל המחלקה לרפואה דחופה ועוזר רפואי למנהלת בית החולים, המרכז הרפואי שמיר. מומחה ברפואה דחופה, בוגר מסלול ההתמחות בשיבא-תל השומר. לפני כן, משנת 2018 עד שנת 2020 ניהל את המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי סוראסקי -איכילוב. משנת 2018 ניהל את המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי סוראסקי-איכילוב. משנת 2017 ניהל את אגף מהלכים במחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי סוראסקי-איכילוב. מבין תחומי העניין הקליניים והמחקריים שלו: מוסמך ברפואת צלילה, מצבי חירום רפואיים, קבלת החלטות, Point of care Ultrasound, שירותי רפואה דחופה בקדם בית החולים, סימולציה רפואית, תפעול רפואי ועוד. בנוסף, משמש כמזכיר ועד האיגוד הישראלי לרפואה דחופה. דניאל בוגר יחידה מיוחדת בשירות סדיר וקבע ופעיל במילואים.

קרדיט: ריקי רחמן

הדר שלו

מנהל המערך לפסיכיאטריה במרכז הרפואי סורוקה

רקע מקצועי

ד"ר הדר שלו הוא מומחה בפסיכיאטריה ועומד בראש המרפאה הנוירופסיכיאטרית במרכז הרפואי סורוקה, העוסקת בכל הקשור לשילוב של תחלואת מערכת העצבים המרכזית ותחלואה גופנית כללית יחד עם פגיעות נפשיות וקוגניטיביות. בעבר ניהל את מרפאת הטראומה ואת היחידה לטיפול יום פסיכיאטרי. עוסק בתחומי טיפול אינטגרטיביים ובכלל זה שילוב של פסיכותרפיה וטיפול תרופתי ונוטל חלק פעיל במחקר – במיוחד בנושאי תגובת הסטרס והפרעות מצב רוח.

קרדיט: ריקי רחמן

וסים דיביני

סמנכ"ל אי.מ.מ.ס הסקוטי (עמותת האם של בית החולים נצרת ובית הספר לסיעוד נצרת בכפר נצרת)

רקע מקצועי

משנת 2011 וסים הוא מנהל הכספים והסמנכ"ל של ארגון הצדקה הסקוטי The Nazaret Trust, המפעיל בנצרת את בית החולים נצרת, בית הספר האקדמי לסיעוד נצרת, מיזם תיירותי בשם כפר נצרת ותוכנית מתנדבים בשם Serve Nazareth. הוא שותף מרכזי בהתוויית המדיניות והאסטרטגיה של הארגון ובגיבוש חזונו. לפני כן עבד בפירמת ראיית החשבון BDO זיו האפט וליווה מגוון רחב של חברות ציבוריות ופרטיות, יצרניות ומסחריות, מקומיות ובינלאומיות - הן בהיבטי החשבונאות, הן בהיבטי המיסוי והן בייעוץ העסקי. הוא חבר בפורום מנהלי הכספים המאגד את מנהלי הכספים של החברות המובילות במשק, וחבר בפורום הישראלי למנהיגות. הוא בוגר אוניברסיטת תל אביב בחשבונאות וכלכלה ותואר שני במנהל עסקים בהתמחות בבריאות ועבר שלוש השתלמויות בבית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת הרווארד.

קרדיט: ריקי רחמן

יותם שנהר

מנהל אגף המעבדות בלאומית שירותי בריאות

רקע מקצועי

יותם התחיל את דרכו המקצועית בעולם המעבדות בשנת 2009 במעבדה הווירולוגית בבית החולים רמב"ם. כעבור שנתיים עבר לנהל מחלקה במעבדה המרכזית של לאומית שירותי בריאות, והחל משנת 2018 הוא מנהל שם את אגף המעבדות.

קרדיט: ריקי רחמן

יעל קוטר-דורון

לשעבר סגנית מינהלת רפואית מחוזית במכבי שירותי בריאות

רקע מקצועי

ד"ר יעל קוטר-דורון הייתה סגנית מינהלת רפואית במחוז הדרום במכבי שירותי בריאות. במסגרת תפקידה הייתה אחראית על הטמעת שירות טלה-רפואה, ניהול מקצועות הבריאות והובלת הטיפול בשחיקת הרופאים. בנוסף, היא עובדת כרופאת ילדים עצמאית במכבי. בשנים 2018-2016 היא ניהלה את מרכז בריאות הילד בשירותי בריאות כללית, ובשנים 2015-2013 שירתה כרופאה בצה"ל, כרמ"ד רפואה ראשונית במפקדת שירותי רפואה, וכאחראית על ממשק חר"פ ומרפאות ביקור רופא, גיוס רופאים אזרחים ושיבוץ רופאים במרפאות. בשנים 2013-2012 ניהלה מרפאה בקריית משה - שכונת מצוקה ברחובות ובשנים 2010-2005 (בהפסקה) הייתה מפקדת מרפאת בסיס חצור בחיל האוויר. יעל הייתה מצטיינת קצין רפואה חילי, התמחתה ברפואת ילדים בבית החולים וולפסון ולמדה רפואה באוניברסיטה העברית.

קרדיט: tagbox

יפעת פרץ מולינס

מנהלת אגף הכספים והשכר במרכז הרפואי שמיר

רקע מקצועי

יפעת היא רואת חשבון ומנהלת אגף הכספים והשכר במרכז הרפואי שמיר, חברת הנהלה ואחראית על תכנון, פיקוח ובקרה על תקציב בית החולים, ועל עריכת הדוחות הכספיים שלו. קודם לכן שימשה במשך 14 שנים כתקציבאית של בית החולים.

קרדיט: ריקי רחמן

מיכל מקל

סגנית מנהל בית חולים רמב"ם, הקריה הרפואית לבריאות האדם

רקע מקצועי

ד"ר מיכל מקל היא סגנית מנהל בית חולים רמב"ם החל משנת 2017. בשנים הראשונות בתפקידה היא הייתה ראש מינהלת איכות ובטיחות הטיפול בבית החולים, וכיום היא אחראית על תחום הרופאים ועל פיתוח תחומי רפואה בבית החולים. היא בעלת התמחות בכירורגיה כללית מבית חולים רמב"ם עם התמקצעות בכירורגיה אנדוקרינית מבית החולים מסצ'וסטס ג'נרל הוספיטל והארוורד, בוסטון, ארה"ב. את התמחותה במינהל רפואי השלימה גם כן בבית חולים רמב"ם ובחטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים. מיכל משמשת עד היום ככירורגית פעילה העוסקת בתחום התמקצעותה ומשלבת פעילות קלינית עם התפקיד הניהולי.

קרדיט: ריקי רחמן

מירי אברהם

מנהלת הסיעוד במרכז הרפואי שמיר

רקע מקצועי

בשיאו של הגל הראשון של מגיפת הקורונה במרץ 2020, מירי מונתה לתפקיד מנהלת הסיעוד של המרכז הרפואי שמיר - אסף הרופא. טרם מינויה לתפקיד זה, מילאה מגוון תפקידי מטה, ניהול ופיקוד. את דרכה המקצועית החלה בצה"ל ושירתה 10 שנים כקצינה בשירות קבע בתפקידים שונים בחיל הרפואה. בשנת 2004 מונתה לאחות אחראית מלר"ד, ומשם התקדמה להנהלת הסיעוד כמרכזת תחום פיתוח מקצועי, הבטחת איכות וריכוז חטיבת מיילדות וגניקולוגיה. במהלך השנים שמשה כמרצה אורחת בביה"ס לסיעוד בתחומי רפואת חירום ניהול ומנהיגות. יצאה כחברה במשלחת חילוץ והצלה להודו לאחר רעידת האדמה בשנת 2001.

קרדיט: ריקי רחמן

משה דוד רוזנפלד

עוזר הרב פירר ויועץ משפטי באגודת עזרה למרפא ומקדם פרויקטי, באיגוד הסמינרים

רקע מקצועי

משנת 2011 משה הוא עורך דין ויועץ משפטי בארגונים שונים ומנהל פרויקטים לחולים, נכים, ילדים עם צרכים מיוחדים ומחלות גנטיות באגודת עזרה למרפא. כבר שני עשורים הוא עוסק בתחום החינוך במגזר החרדי ומדריך קורסים שונים במד"א לכלל גוני הציבור היהודי והערבי.

קרדיט: ריקי רחמן

ניסים חיים

סמנכ"ל משאבי אנוש ארגון ותשתיות ברמב"ם - הקריה הרפואית לבריאות האדם

רקע מקצועי

ניסים הוא סמנכ"ל משאבי אנוש ארגון ותשתיות של בית החולים רמב"ם משנת 2015. בתחילת דרכו עסק במגוון תפקידים בתחום התפעול וצמח בשדרה הניהולית בהובלת ההון האנושי לצד תהליכי התייעלות. הישגו הניהולי המרכזי הוא בניית מערך תפעול תומך רפואה המבוזר לרוחב בית החולים לפי תחומי התמחות קליניים, משקיים ושעת חירום.

צחי סלוצקי

סגן מנהל המרכז הרפואי סורוקה

רקע מקצועי

ד"ר צחי סלוצקי הוא סגן מנהל המרכז הרפואי סורוקה. בתפקידו הקודם היה סגן מנהל בכיר במלר"ד בסורוקה, ולפני כן כיהן שם כמ"מ מנהל מחלקה פנימית ב'. הוא סיים סטאז' התמחות בפנימית וכן התמחות-על ברפואה דחופה במרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה - בב"ש. במהלך הדרך תיפקד כרופא בכיר במחלקה פנימית ב' וכן רופא בכיר במלר"ד. צחי הוא חבר ועד האיגוד לרופא דחופה, מרצה ומרכז קורסים שונים בפקולטה לרפואה בבן גוריון וחבר בועדת שנה. כמו כן הוא רופא מילואים פעיל בגדוד חי"ר באוגדת עזה.

קרדיט: אלעד מלכה

רבקה שלזינגר

ראש מינהל כלכלה במרכז הרפואי מעייני הישועה

רקע מקצועי

רבקה היא ראש מינהל כלכלה במרכז הרפואי מעייני הישועה. במסגרת תפקידה היא אחראית על כלכלת הבריאות, על התמחור, על ניהול מכוון אסטרטגיה, על מו"מ לחוזי מכר ועל ניהול קשרי קופות חולים ומבטחים. לרבקה תואר ראשון בכלכלה ומדעי החברה מהאוניברסיטה הפתוחה והקריה האקדמית קריית אונו ותואר שני במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית.

קרדיט: נופר חסון הנדלמן

רותי סספורטס

סמנכ"לית תפעול רפואי באיכילוב - המרכז הרפואי ת"א ע"ש סוראסקי

רקע מקצועי

רותי היא סמנכ"לית תפעול רפואי בבית החולים איכילוב משנת 2012 ובנוסף, משמשת כדירקטורית בוועד המנהל של תאגיד הבריאות של איכלוב. לפני כן הייתה Clinical Research Associate –Forsightlabs Vision5, Menlo Park, California, ובמסגרת תפקידה ניהלה אתרים פריקליניים ואתרים קליניים ואת מערך המידע של הניסויים הקליניים. בשנים 2008-2004 היא הייתה מנהלת מערך חדרי ניתוח, בשנים 2003 -2002 שימשה כאחות אחראית במחלקת ניתוחי חזה ולב ובשנים 2003-1995 הייתה אחות אחראית ביחידה לטיפול נמרץ ילדים. קודם לכן עבדה כאחות צוות במחלקת כירורגיית לב וחזה.

קרדיט: ריקי רחמן

רחל פיגרוה

מנהלת אדמיניסטרטיבית במחוז דרום בשירותי בריאות כללית

רקע מקצועי

רחל היא מנהלת אדמיניסטרטיבית במחוז דרום בשירותי בריאות כללית, בעבר הייתה ראשת אגף שירות בשירותי בריאות כללית משנת 2019. לפני כן שימשה כמנהלת שיווק ושירות במחוז מרכז של הכללית, וקודם לכן ובמשך חמש שנים הייתה סגנית למשנה של מנהל המרכז הרפואי סורוקה ולפני כן עוזרת למנהל המרכז הרפואי. בשנים 2012-2000 עבדה במחוז דרום של שירותי בריאות כללית: תחילה כמזכירה במרפאת צוחר ובהמשך כמנהלת תפעול ופרויקטים ביחידת הביזור והאיכות, כיועצת פנים ארגונית במינהלת נגב דרומי וכעוזרת למנהל המחוז.

רמזי קורד

מנהל המחלקה לשיקום גריאטרי בבית החולים הגריאטרי בית בלב ראשון לציון

רקע מקצועי

ד"ר רמזי קורד הוא מנהל המחלקה לשיקום גריאטרי בבית החולים הגריאטרי בית בלב ראשון לציון. הוא למד רפואה באוניברסיטת 6 באוקטובר במצרים, התמחה בגריאטריה וברפואה פנימית ומתמחה במנהל רפואי בבית חולים שערי צדק. בשנים 2021-2020 ניהל את מחלקת כתר (טיפול בחולי COVID 19).

קרדיט: נופר חסון הנדלמן

שאדן סלאמה-יוסף

מנהלת המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי הדסה הר הצופים

רקע מקצועי

ד"ר שאדן סלאמה-יוסף היא מנהלת המחלקה לרפואה דחופה בבית החולים הדסה הר הצופים. במסגרת תפקידה היא מנהלת אירועים רבי נפגעים (אר"ן), סיפקה מענים רפואיים תוך כדי שיפוץ והרחבת המחלקה והקמת אגפים חדשים לחדרי הלם וטראומה ואגף טיפול במהלכים והתאמה דינאמית של תהליכי עבודה חדשים. בנוסף, היא משמשת כאחראית ההוראה והובילה את המחלקה להצטיינות בהוראה קלינית, ובעצמה זכתה כמה פעמים בפרס מורה מצטיינת בפקולטה לרפואה. כמו כן היא חברה בוועדות מגוונות בבית החולים ובפקולטה לרפואה כגון ועדות החייאה מוסדית, אקרדיטציה, חדשנות והוראה. במישור הארצי היא חברה בוועדת אר"ן הארצית וחברה באיגוד הארצי לרפואה דחופה. שאדן למדה רפואה באוניברסיטה העברית והתמחתה ברפואה פנימית בהדסה כולל תת התמחות ברפואה דחופה. בהמשך סיימה תואר שני במינהל מערכות בריאות מהאוניברסיטה העברית בהצטיינות יתרה.

קרדיט: ריקי רחמן

שחר שפירא

עוזר למנהל בית החולים הכללי בהנהלת המרכז הרפואי שיבא

רקע מקצועי

ד"ר שחר שפירא הוא עוזר למנהל בית החולים הכללי בהנהלת המרכז הרפואי שיבא. בתפקידו הקודם פיקד על מערך הרפואה בחיל האוויר, לפני כן פיקד על מערך הרפואה בחיל הים. בנוסף, הוא שירת כרופא צבאי בחיל האוויר, בחיל הים ובכוחות היבשה. את ההתמחות כמומחה בכירורגיה אורטופדית הוא ביצע בבית חולים שיבא.

מחזור ח'

אורן זיו

ראש תחום אף אוזן גרון במחוז דרום בכללית

רקע מקצועי

אורן הוא מומחה אף אוזן גרון וניתוחי ראש צוואר, ראש תחום אף אוזן גרון מחוז דרום כללית, עובד במרפאות הנגב והערבה ובבית חולים סורוקה ויזם בתחום החדשנות הרפואית ובנוסף הוא מרצה בתחום בפקולטה לרפואה בן גוריון. לאורן תואר ראשון במדעי הרפואה מאוניברסיטת תל אביב ותואר דוקטור לרפואה מהאוניברסיטה העברית, את התמחותו ביצע באא"ג וניתוחי ראש צוואר בבית חולים סורוקה.

אלכסיי בלינסקי

מנהל תחום בכיר תכנון כוח אדם + משרד הבריאות

רקע מקצועי

אלכסיי הוא כלכלן. בעל תואר בוגר בכלכלה מהאוניברסיטה העברית ותואר מוסמך מאוניברסיטת קיימברידג׳. כיום הוא מנהל תוכניות לתכנון ארוך טווח של רופאים ורופאות במערכת הבריאות. בעבר עבד במשרד האוצר ובמכון מחקר בתחום של כלכלת בריאות.

אמיר עלימי

עוזר מנהל בית החולים נצרת ״אנגלי״

רקע מקצועי

אמיר הוא רופא ילדים מומחה, מכהן כעת כעוזר למנהל בית החולים נצרת ״אנגלי״, ואחראי על מערך הקורונה בבית החולים הכולל אשפוזים, רפואה דחופה, מעבדה ואפידמיולגיה. בנוסף הוא אחראי על המתמחים לרפואה במוסד ועל הסקטור הפארא - רפואי. זאת ועוד אמיר אחראי תחום כללית מושלם ושיתוף פעולה עם ב״ח הרצליה מדיקל סנטר N-HMC, ועובד כרופא עצמאי ברפואת ילדים במכבי שירותי בריאות בנצרת. לאמיר תואר ד”ר לרפואה (MD) מהטכניון והוא מומחה לרפואת ילדים, את ההתמחות ביצע בבית חולים רמ״בם חיפה.

ברוך שטרן

מנהל מרחב בני ברק מכבי שירותי בריאות

רקע מקצועי

החל משנת 2019 ברוך מנהל את מרחב בני ברק במכבי שירותי בריאות. קודם לכן משנת 2013 כיהן במספר תפקידי ניהול בארגון, בשנים 2016-2019 ניהל את מרחב אלעד, ולפני כן ניהל מרכזים רפואיים בגבעת שמואל של מכבי. ברוך שימש בעבר כראש מטה בעיריית אלעד, ובמכבי החל את עבודתו כמתאם קשרי לקוחות, כאשר בהמשך התקדם לתפקידי ניהול בארגון. לברוך השכלה ישיבתית תורנית ותואר ראשון במשפטים.

דועא בכרי

מנהלת מחלקת ילדים בבית החולים זיו

רקע מקצועי

דועא היא מומחית במחלקת ילדים והמטואונקולוגיה ילדים, השתנות בחקר גנטיקה של הסרטן וכשל מי עצם. היא מנהלת מחלקת ילדים, יו״ר ועדת התמחות בבית חולים זיו צפת, יו״ר ועדת בחינות בפקולטה לרפואה ומדריכה קלינית בפקולטה לרפואה בצפת משויכת לבר אילן. דועא היא בוגרת הטכניון במדעי הרפואה MSc ו MD.

הוניידה דראושה

רופאה פנימאית, מנהלת רפואית עולם הבית- אשפוז בית אקוטי ויחידה לטיפולי בית במכבי שירותי בריאות מחוז צפון

רקע מקצועי

הוניידה סיימה התמחות ברפואה פנימית בבי"ח העמק ב-2018. היא החלה את דרכה בקהילה בניהול רפואי מרחבי מגדל העמק במקביל לעבודה בתחום הקליני כרופאת משפחה. זמן קצר לאחר מכן היא החלה לנהל את מרחב נוסף טבעון/רמת ישי. כעבור פחות משנה ב- 9.2020 נבחרה לתפקיד מחוזי - ניהול פרויקט חדש ופורץ דרך של הקמת המחלקה לאשפוז אקוטי in house. לאחר כחודש ימים התפקיד הורחב להכיל בתוכו גם את העולם הכרוני של היחידת לטיפולי בית ברמה מחוזית. כיום היא מנהלת רפואית של עולם הבית בצפון. הוניידה ביצעה את לימודי הרפואה באוניברסיטת המדעים וטכנולוגיה בירדן (JUST)- לימודים באנגלית.

יוני יוסף

רע"ן מבצעים ורפואה אווירית, צה"ל

רקע מקצועי

יוני משרת היום בצה"ל כראש ענף מבצעים ורפואה אווירית. במסגרת התפקיד הוא אחראי על רפואת השגרה והרפואה המבצעית, סגלי ומשאבי הרפואה בחיל האוויר. בין השנים 2018-2021 שירת יוני כקצין הרפואה של עוצבת אֱדוֹם (אוגמ"ר 80). בתפקיד זה היה אחראי על המענה הרפואי בגזרה הנגב והערבה, מים המלח במזרח ורצועת עזה במערב ועד אילת. בתקופה זו עסק במציאת פתרונות ודרכים לשיפור שירותי הרפואה למשרתים בפריפריה, יצר שיתופי פעולה בין הארגונים במרחב וקידם הטמעת טכנולוגיות למתן מענה רפואי מרחוק. יוני הוא מומחה ברפואת משפחה, חבר הר"י ואיגוד רופאי המשפחה בישראל. חבר בחוג לרפואת אורחות חיים ובוועדה המארגנת של Exercise Is Medicine - ISRAEL. ארגון שמטרתו לעודד ביצוע פעילות גופנית בשל תרומתה החיובית הגדולה והמשמעותית לבריאות האדם.

יעקב חן

סגן מנהל מרכז רפואי מאיר

רקע מקצועי

החל משנת 2020 יעקב משמש סגן מנהל מרכז רפואי מאיר. במסגרת תפקידו אחראי על מגוון תחומים, ובהם מערך המחלקות הכירורגיות, מערך ההרדמה וחדרי ניתוח, ציוד רפואי ומרפואת החוץ. כמו כן עוסק בקידום מחקר ברפואת טרום בית החולים ובהחייאת בקרת נזקים ואף הכניס לשימוש בישראל ובצה"ל דם מלא. עד כה פרסם מעל 50 מאמרים בתחום רפואת השדה והרפואה דחופה במתאר טרום בית החולים בכתבי עת רפואיים בארץ ובעולם. טרום כניסתו לעבודה בשירותי בריאות כללית, שימש יעקב כעוזר של ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות במסגרת ההתמחות במנהל רפואי. שירת במשך 20 שנה בשירות קבע בצה"ל ומילא שורה של תפקידים מגוונים בחיל הרפואה בתחומי הפיקוד (קצין רפואה של גדוד צבר, של חטיבת גבעתי ושל עוצבת האש), ההדרכה (מפקד קורס רופאים) והמטה (ראש ענף רפואה מבצעית). יעקב שירת גם כמפקד פלגת הרפואה ביחידת 669 ופרש מצה"ל בדרגת סא"ל. יעקב מומחה בכירורגיה כללית ובמנהל רפואי. יעקב חבר במועצה הלאומית לטראומה ולרפואה דחופה כמו כן הוא חבר בצט"ם (צוות טיפול במגפות של משרד הבריאות).

יעקב רוטשילד

מפקד המרכז לשירותי בריאות הנפש, חיל הרפואה, צה"ל

רקע מקצועי

משנת 2024 משמש יעקב כמפקד המרכז לשירותי בריאות הנפש. לפני כן שירת כראש מנהל הבריאות התעסוקתית וכקצין הרפואה של עוצבת הגליל (אוגדה 91). קודם לכן, היה ראש מדור רפואה בפיקוד הצפון. במהלך התמחותו מילא תפקיד של פסיכיאטר במרפאת בריאות הנפש המרכזית של צה"ל ובמקביל מ"פ של יחידת רפואה אווירית במיל' באוגדה 98. עוד קודם לכן, בין השנים 2010-2013 שרת כרופא יחידה בחיל הים. תפקידו הראשון בצה"ל היה רופא גדודי בחטיבת הצנחנים. יעקב הוא מומחה בפסיכיאטריה ובוגר בית הספר לפסיכותרפיה יונגיאנית. את התמחותו ביצע במרכז לבריאות הנפש שלוותה בהוד השרון.

ישראל וינטרויב

מנכ"ל ומייסד עמותת נותנים מקום

רקע מקצועי

2018 מנכ"ל ומייסד עמותת נותים מקום .הכוללת 1. מסגרת שיקומית איחודית לנערים מהחברה החרדית המתמודדים עם משבר נפשי משמעותי. 2. דירות בקהילה לנערים עם asd . 3. מרפאה פסיכיאטרית הולסטית _ שירת הנפש. בנוסף פרויקטר מטעם בית חולים מעייני הישועה , להקמת בתים מאזנים , חלופת אישפוז פסיכיאטרית.

ליאור גילה

מנהלת הכספים של מרכז הרפואי העמק, שירותי בריאות כללית

רקע מקצועי

החל משנת 2021, ליאור עובדת כמנהלת הכספים של המרכז הרפואי העמק של שירותי בריאות כללית. קודם לכן, היא עבדה באגף התקציבים של שירותי בריאות כללית כמנהלת מחלקת מדיניות תקצוב מקרו. לפני כן, והחל משנת 2013, ליאור עבדה בתפקידים שונים באגף התקציבים של משרד הבריאות. בין השנים 2017-2019, ליאור שימשה כמנהלת האגף לפיקוח על מערך האשפוז. לפני כן היא הייתה ממלאת מקום מנהל יחידת בתי החולים הממשלתיים (שלימים הפכה לחטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים). קודם לכן, בתפקידה הראשון במערכת הבריאות, ליאור עבדה כרכזת הכנסות ותמחור ביחידת בתי החולים הממשלתיים שבאגף התקציבים במשרד הבריאות.

לינור הדס רכב

עוזרת מנהל בית החולים במרכז לבריאות הנפש באר שבע

רקע מקצועי

החל משנת 2023 עוזרת מנהל בית החולים במרכז לבריאות הנפש באר שבע. לפני כן במשך עשור ניהלה את השירות לעבודה סוציאלית ואת המרפאה להפרעות אכילה במרכז לבריאות הנפש באר שבע. אחראית על כלל מקצועות הבריאות במרכז, מרכזת ומובילה ועדות מוסדיות ותחומי רוחב בנושאים של חוסן ותמיכה בעובדים, קידום זכויות המטופל ומשפחתו, הרחבת האוטונומיה באשפוז, עמיתים מומחים עבודה עם משפחות ועוד. חברה בועדה העליונה למומחיות בעבודה סוציאלית ומשמשת כיו"ר ועדת מומחיות בבריאות הנפש - משרד העבודה והרווחה, מרצה ומדריכה במחלקה לעבודה סוציאלית ובפקולטה לרפואה - אוניברסיטת בן גוריון. פעלה כחברה בצוות המו"מ בנושא הסכם השכר הקיבוצי של העו"ס וכחברה במועצה הלאומית לבריאות הנפש. בעברה עו"ס בשירותי בריאות כללית – מחוז צפון ובמרפאה להפרעות אכילה במרכז הרפואי רמב"ם.

לנה פלדמן קורן

מנהלת קמפוס בילינסון וסגנית מנהל מרכז רפואי רבין

רקע מקצועי

משנת 2022 לנה מתמחה במנהל רפואה באגף רפואה בהנהלת הכללית. בין השנים 2020 ועד יוני 2022 שימשה כמנהלת מנהלת ראשון לציון, רחובות ונס ציונה במחוז מרכז של הכללית , ובשנה האחרונה שימשה במקביל גם מנהלת מנהלת רמלה-לוד, מודיעין, ומודיעין עילית והסביבה. קודם לכן בין השנים 2017-20 שימשה ראש ענף רפואה בצהל, כאחראית על קביעת מדיניות הטיפול הרפואי בחיילי צהל בשגרה ובחירום, קידום איכות הרפואה, ובטיחות הטיפול בצהל. לפני כן בין השנים 2014 ועד 2017 שימשה כמפקדת רפואה של פיקוד זרוע יבשה בצהל. בתפקידיה האחרונים בצהל סייעה בין היתר לגבש את מדיניות צהל בשילוב נשים כלוחמות, וכן הובילה את הרחבת סמכויות האחות. עד 2014 שירתה במגוון תפקידים פורצי דרך לנשים רופאות במערך הלוחם, ואף קיבלה תעודת הוקרה מקרפ״ר על פעילותה. לנה סיימה לימודי רפואה בהצטיינות בטכניון, והתמחתה במחלות אא״ג וכירורגית ראש צוואר בבית חולים בני ציון. שימשה כטיוטרית לסטודנטים ונבחרה כמדריכה מצטיינת של הטכניון.

מיכל יהודאי ידיד

מנהלת המחלקה לתשתיות מידע ונתונים, מינהל הסיעוד- משרד הבריאות

רקע מקצועי

מיכל החלה את תפקידה כמנהלת המחלקה לתשתיות מידע ונתונים במינהל הסיעוד בתחילת שנת 2022. לפני כן עבדה במשך כארבע שנים כמנהלת תחום הפיתוח המיקצועי בסיעוד בהנהלת הסיעוד שבמרכז הרפואי שמיר. במסגרת תפקידה היתה אחראית בין היתר על הפיתוח והכשירות המיקצועית, מיצוי הפוטנציאל התפקודי והרחבת גבולות העשייה של האחיות והאחים. קודם לכן עבדה בביה"ס האקדמי לסיעוד שמיר (אסף הרופא) שם מילאה שלל תפקידי הוראה ריכוז תחומים והובלת פרוייקטים. בתחילת דרכה המיקצועית עבדה כאחות בקהילה.

נעה שבירו רוזמן

רופאת נפת פתח תקווה, לשכת הבריאות מחוז מרכז , משרד הבריאות

רקע מקצועי

רופאה מומחית בבריאות הציבור, רופאת נפת פ"ת של משרד הבריאות. התמחתה בלשכת הבריאות המחוזית תל אביב . במהלך ההתמחות ולאחריה עבדה באופן חלקי גם באגף לאפידמיולוגיה בשירותי בריאות הציבור, משרד הבריאות. חברה בוועדה המייעצת למחלות זיהומיות ולחיסונים. בעבר עבדה בחברת התרופות GlaxoSmithKline כיועצת רפואית.

נריה שטאובר

ראש אגף כלכלה, משרד הבריאות

רקע מקצועי

נריה היא ראש אגף כלכלה במשרד הבריאות. במסגרת תפקידה היא אחראית על הרגולציה הכלכלית במערכת ובכלל זה קביעת מחירי תרופות ושירותים רפואיים וכללי ההתחשבנות בין קופות החולים ובין בתי חולים וספקים נוספים. כמו כן משמשת נריה כיו"ר ועדת התמיכות, אחראית על תקצוב תכניות ההתערבות בתחום כוח האדם במערכת הבריאות ועל הליווי הכלכלי של ועדת סל התרופות. בעבר היתה נריה יועצת בחברת הייעוץ "פארטו", וכן חלק מפרויקט קשרי אקדמיה עם סין והודו בועדה לתכנון ותקצוב.

נתנאל (מיקי) אלמקיאס

מפקד בה"ד 10, חיל הרפואה, צה"ל

רקע מקצועי

מיקי מפקד על בה"ד 10, בית הספר לרפואה צבאית. בתפקידו הקודם שימש מיקי כראש ענף הפעלה בחיל הרפואה בצה"ל. מיקי הוא קצין ארגון רפואה שמילא מגוון תפקידים בעולמות הפיקוד, האימונים וההדרכה. בין השנים 2020-2021 פיקד על מרפ"א 8282 (צריפין). לפני כן שימש כראש ענף אימוני רפואה קרבית והיה אמון על הכנת יחידות הרפואה בצה"ל למלחמה. מיקי לקח חלק בסיוע הומניטרי בטיפול בפצועים הסורים בין השנים 2015-2018 ובשנת 2019, עם פרוץ נגיף הקורונה מונה על ידי קצין רפואה ראשי לרכז תחום זה בחיל הרפואה.

סלאם חדיד

מנהלת, בית הספר האקדמי לסיעוד אי.מ.מ.ס. נצרת

רקע מקצועי

התחילה את תפקידה כמנהלת בית הספר האקדמי לסיעוד נצרת באוקטובר 2020, לפני כן היתה מרצה וחוקרת בחוג לסיעוד במכללה האקדמית צפת ובשנה האחרונה שמשה כמ.מ. ראש החוג לסיעוד, כמו כן היתה בתפקיד מובילה ומתאתמת את תחום הטיפול כאב במרכז הרפואי לגליל. בתjילת דרכה המקצועית עבדה כאחות במלר"ד המרכז הרפואי לגליל ומורה בביה"ס לסיעוד זיו צפת.

עפר אלמוג

ראש ענף הרפואה המבצעית, חיל הרפואה

רקע מקצועי

משנת 2007 משרת בצה"ל כקצין רפואה במגוון תפקידי שטח ומטה (קצין רפואה גדודי, קצין רפואה חטיבתי, מפקד קורס קציני רפואה, ראש מדור במפקדת קצין הרפואה הראשי, מפקד פלגת רפואה ביחידה מיוחדת, מפקד צוות כירורגי, רמ״ד הרפואה בפיקוד הדרום, קצין רפואה אוגדתי). משנת 2021 משמש כראש ענף הרפואה המבצעית; הענף האמון על תחום הטיפול בנפגעי טראומה בצה״ל ועל המוכנות לטיפול רפואי בפעילות מבצעית, במשלחות הומניטריות ובשדה הקרב. חבר במועצה הלאומית לטראומה ולרפואה דחופה ובמועצה הלאומית למוכנות לרעידת אדמה של משרד הבריאות. בוגר בית הספר לרפואה של אוניברסיטת בן-גוריון ובעל תואר שני במנהל מערכות בריאות מאוניברסיטת בן-גוריון. מומחה בהרדמה לאחר סיום התמחות במערך ההרדמה, הטיפול הנמרץ והכאב בבית החולים איכילוב.

פואד אלצאנע

אחראי רפואת ילדים במחוז דרום בשירותי בריאות כללית

רקע מקצועי

החל משנת 2017 משמש פואד כמנהל מנהלת נגב דרומי בשירותי בריאות כללית במחוז דרום. בשנים 2016-2017 יצא לפילושיפ בתחום התפתחות הילד עם דגש על אוטיזם בבית החולים RCH במלבורן אוסטרליה. בין השנים 2005 ועד 2016 שימש כמנהל מרפאת כללית בערוער בנגב. לפני כן, ובמשך 5 שנים עבד פואד כרופא ילדים במרכז בריאות הילד של כללית בתל שבע. במסגרת עשייתו החברתית, שימש פואד עד לפני כשנתיים כחבר ועד מנהל בעמותת גושן, וב 5 שנים אחרונות הוא משמש יו"ר עמותת "אלבאכור" לקידום הילדים בגיל הרך בחברה הערבית , כמו כן בשנתיים האחרונות הוא חבר ועד מנהל בפרויקט רוזנה "RozanaProject", וחבר ועד מנהל בעמותת "סויטש" לקידום התעסוקה של נשים בחברה הבדואית. פואד הוא רופא ילדים מומחה .את ההתמחות שלו ברפואת ילדים הוא עשה בבית החולים סורוקה באר שבע. את הסטאז' ברפואה ביצע גם כן בסורוקה

צחי שטרן

מנהל מחוז צפון לאומית שירותי בריאות

רקע מקצועי

החל משנת 2021 משמש כמנהל מחוז צפון בלאומית שירותי בריאות , קודם לכן והחל משנת 2013 שימשתי כמנהל אזור גליל מערבי בלאומית שרותי בריאות . לפני כן ובמשך 12 שנה שימשתי במגוון תפקידי ניהול באופיס דיפו כאשר האחרון סמנכ"ל רשת החנויות וראש אגף התפעול בישראל . במסגרת השנים באופיס דיפו שימשתי כמנהל סניף , מנהל אזור ומנהל תפעול ארצי . במקביל ובמשך שנים מנחה קבוצות בחברות מובילות במשק .

קטי בר שלום

מנהלת אגף טכנולוגיות מידע, מאוחדת

רקע מקצועי

החל משנת 2019 קטי מנהלת את אגף טכנולוגיות מידע בקופת חולים מאוחדת. קודם לכך הייתה מנהלת פיתוח בקופה. קטי צמחה בעולם הפיתוח והחלה את דרכה כמפתחת בילינג בחברת Amdocs LTd בפרויקטים גלובליים כמו AT&T ו Brazil Telecom . לקטי ניסיון ניהולי ביחידות פיתוח של למעלה מ10 שנים בחברת פלאפון תקשורת.

קרן כיסמריו פוטש

סגנית מנהל המרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין

רקע מקצועי

סגנית מנהל המרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין. תפקידי הקודמים כוללים התמחות ברפואה פיזיקלית ושיקום ובהמשך עבודה כרופאה בכירה במחלקה לשיקום אורתופדי ובמחלקה לשיקום חבלות מח במ.ר לוינשטיין. חיה את עולם השיקום מתחילת דרכי. פועלת לקידום תחום השיקום בתוך ומחוץ לכתלי המרכז הרפואי על ידי פיתוח מענה שיקומי בקהילה בכלל ובפריפריה בפרט. בנוסף, פעילה בחינוך וטיוב ההתמחות: אחראית בחינות שלב ב' מטעם האיגוד והמועצה המדעית ומקדמת מודל להתמחות מבוססת מיומנויות (CBME).

רועי קסוס

סגן מנהל בי"ח סורוקה

רקע מקצועי

רועי משמש כיום כסגן מנהל המרכז הרפואי סורוקה ואחראי על חטיבת הרפואה הפנימית, המערך האונקולוגי, המכון הקרדיולוגי, המכון הגנטי, שעת חירום ומכלול המעבדות בבית החולים. משמש כגינקולוג אונקולוג עם התמחות על בניתוחים רובוטיים ובתפקידו הנוכחי בחטיבת נשים משמש כאחראי מתמחים. בנוסף לעיסוקיו הקליניים, תחומי העניין המדעיים קשורים לאונקולוגיה גינקולוגית עם דגש מיוחד על סרטן השחלות וסרטן השד והוא מנהל מעבדת בעלי חיים העוסקת בחקר התנהגות הסרטן, מיקרוביולוגיה של גידולים ומנגנוני עמידות לתרופות בסרטן. בשנים 2018-2020 שימש כמנהל מיון נשים בבי"ח סורוקה.

רחלי שרון גרטי

מנהלת שירות לעבודה סוציאלית גהה, פרוייקטורית חוסן ושחיקה שירותי בריאות כללית

רקע מקצועי

רחלי הינה עובדת סוציאלית מומחית בריאות הנפש ופסיכותרפיסטית, מדריכה, מטפלת. מנהלת את השירות לעבודה סוציאלית בגהה משנת 2018. בנוסף לכך, רחלי הינה פרוייקטורית ארצית לחוסן ושחיקה בקרב העובדים, בשירותי בריאות כללית. בעלת קליניקה פרטית. קודם לכן שימשה רחלי כעו"ס אחראית במרפאת המבוגרים בבי"ח שלוותה, בשנים 2013-2018. לפני כן עבדה רחלי כקצינת בריאות הנפש בצה"ל, במגוון תפקידים כגון בית הספר לרפואה צבאית וראש צוות קב"נים במערך הטירונים של הצבא. כל זאת בין השנים 2006-2013. קודם לכן עבדה רחלי כעו"ס בעמותת "למרחב" המקדמת בוגרים צעירים חסרי עורף משפחתי.

שרונה זלמנוב

מנהלת אדמיניסטרטיבית, המרכז הרפואי פלימן

רקע מקצועי

החל משנת 2022 משמשת כמנהלת אדמיניסטרטיבית של המרכז הרפואי פלימן. בתפקידי הקודם שימשתי כמנכ"לית תאגיד הבריאות של המרכז הרפואי זיו. קודם לכן, הייתי מנהלת תפעול בתאגיד הבריאות של המרכז הרפואי זיו. בעבר, עבדתי בקרן המחקרים של המרכז הרפואי פורייה וכמנהלת שיווק בעמותות חסד. סטאז' בניהול ביצעתי במערך הפסיכיאטרי חיב"ה של המרכז הרפואי מעייני הישועה.

מחזור ט'

אבי פרץ

מנהל מערך חדשנות, מחקר ואקדמיה, מרכז רפואי צפון ע"ש פדה (פוריה)

אדוה קליין

מנהלת אגף תקציבים, משרד הבריאות

אהוד רוזנבלום

מנהל היחידה לרפואה דחופה ילדים, מרכז רפואי מאיר

אלי לוי

מנהל אגף תקצוב ותמחור, חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתים, משרד הבריאות

אלכסנדר טיקטינסקי

סגן מנהל, מרכז רפואי קפלן

הוניידה דראושה

רופאה פנימאית, מנהלת רפואית עולם הבית- אשפוז בית אקוטי ויחידה לטיפולי בית, מכבי שירותי בריאות

אראל בוצ'ינסקי

סגן הרופאה המחוזית, מחוז מרכז, מכבי שירותי בריאות

אריה קויפמן

מנהל היחידה לחינוך רפואי, המרכז הרפואי סורוקה

דב פופר

רב יועץ ופוסק במכון פוע"ה ויועץ גנטי במחלקה לגנטיקה, מרכז רפואי הדסה

הגר וקסלר

אחות ראשית, מנהלת אגף הסיעוד וניהול אוכלוסיות, קופת חולים מאוחדת

הדס מלדה-מצרי

רופאת משפחה, מנהלת פיתוח סגל רפואי, מחוז דרום, שירותי בריאות כללית

ורד טייטלבום

מנהלת הסיעוד, בית רבקה- מרכז רפואי שיקומי גריאטרי

זיו רונן

ראש תחום החדשנות, מרכז רפואי צפון (פוריה)

חוזימה חמאיסי

רכזת תחום מחלות זיהומיות, מחוז צפון, שירותי בריאות כללית

חתונה אנוכשוילי

מנהלת סיעוד, מחוז מרכז, שירותי בריאות כללית

יעל גנאור פז

מנהלת השירות לסיבוכים מיילדותיים, אחראית תכנית ההתמחות וחינוך רפואי באגף נשים ויולדות, מרכז רפואי וולפסון

מיכל ליפשיץ

ראש הענף הקליני במערך בריאות הנפש, חיל הרפואה, צה"ל

מרים פינק לביא

מנהלת בריאות הנפש, מחוז ירושלים, לאומית שירותי בריאות

משה בארי

מנהל מחוז צפון, עזר מציון

נדאל מוהנא

מנהל מערך אף אוזן גרון, כירורגיה ראש צוואר פה ולסתות, איכילוב, המרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי

נור עבדאלהאדי שחברי

ראש מטה יישום תכנית הבריאות בחברה ערבית, משרד הבריאות וג'וינט אלכא

עוז יאיר

מנהל אדמיניסטרטיבי, מרכז רפואי העמק

עמנואל (מנו) פיקאר לויתן

מנהלת הסיעוד, מרכז רפואי הדסה עין כרם

רויטל שיינברג

מנהלת היחידה לניהול סיכונים, מרכז רפואי שמיר (אסף הרופא)

רנא בשארה

מנהלת רפואית מרחבית, מרכז ירושלים, מכבי שירותי בריאות

שרון אוחיון כהן

ראש ענף רפואה במשר"פ, חיל הרפואה, צה"ל

תמר קליבנסקי

מנהלת מערך רכש ובקרה, בתי חולים ומכונים, מכבי שירותי בריאות