תכנון תהליכים חינוכיים במועצה אזורית רמת נגב

ספי מלכיאור הובילה מפגש עבודה במסגרת מקפצה ברשת מקום – פיתוח כיווני פעולה לאתגרי קהילות מפונים. יחד עם חברי צוות, הם העמיקו בצורך בפיתוח תהליכים חינוכיים מיטביים לתלמידים המתארחים זמנית במועצה. ספי והצוות ביקשו לחקור כיצד על אף הארעיות ואל מול אתגרי השייכות והזהות, אפשר לייצר בית לתלמידים ולצוותי החינוך.

מהמפגש הזה נולדה עבודת המשך, יחד עם התושבים ועם צוותים בשטח. כך נוצר מפגש בו נכחו עשרות אנשי חינוך ממועצה אזורית אשכול וממועצה אזורית רמת נגב שבמערכת החינוך שלה נקלטו כ400 תלמידים מפונים. במפגש התקיימה עבודה משותפת של צוותי המועצות יחד סביב השאלות כיצד ניתן לשפר את תחושת הקליטה ולצידה לשמור גם על זהות וקהילתיות נפרדת. בעקבות היום הוגדרו תהליכים חינוכיים מיטיבים לתלמידים המתארחים ברמת נגב, נוצרו עקרונות פעולה והותוו פעולות מיידיות להגברת תחושת השייכות והמחוברות.   

כך כתבה ספי בקבוצת הווטסאפ של הרשת:   

“רגל פה רגל שם קיימנו היום “מקפצה מקומית” – מפגש שיח של צוותי החינוך של רמת הנגב ושל אשכול, בחשיבה משותפת על מענה חינוכי מיטבי לתלמידים אשר נקלטו אצלנו, על אף אתגרי הארעיות, השייכות והזהות. דברנו על התלמידים, על הצוותים ועל עצמנו. היה מפגש מרגש, כנה, חשוף ומלמד. תודה לחברים שלי מהרשת אשל קליינהאוז והילה סגל זדביל, על ההתגייסות והסיוע בהנחייה”

התובנות, העקרונות והפעולות רוכזו יחד למסמך שמונח כאן לפניכם:  

האירועים שסימנת שמעניינים אותך

לא נבחרו אירועים