שולחן העבודה של שיפי סננס, מנכלי"ת עמותת "מפעלות שמחה"

קצת עליי
שיפי סננס, נשואה לאלקנה, אמא ל6 ילדים מקסימים, מנכלי”ת עמותת “מפעלות שמחה” – המפעילה 4 מוסדות חינוך לבנות חרדיות.

מה אני עושה בתפקיד שלי בימי שגרה?
מנהלת מבחינה אדמיניסטרטיבית ואירגונית את הסמינרים. משתדלת לדאוג לכל סמינר לפי צרכיו. אחראית פיתוח וקשרי חוץ, יצירת שיתופי פעולה וגיוס משאבים.

האתגר / הקושי הכי גדול שלי כרגע
לייצר שיגרה בתוך התקופה הקשה הזו. מצד אחד התלמידות חייבות שיגרה ויציבות ויש להן הספקים של חומרים שהן צריכות ללמוד. אך מצד שני יש הרבה תלמידות מהדרום וקשה להן להתנתק מהחדשות והן חשופות בתדירות גבוהה לכל חדשה וכל תרחיש שקורה בדרום מוציא אותן מהיכולת ללמוד ומכניס להתקפי חרדה ופחד ובמקרים רבים סוחפות את שאר הבנות.

משהו שעבד / עובד לי טוב בימים אלו, מבחינה מקצועית
‫ימים סוערים ורוחות מלחמה, תושבי הדרום והצפון פונו למלונות ברחבי הארץ, כחלק מחובתנו בימים אילו לשאת בעול עם חברו התגייסו הצוות והתלמידות בסמינר “יסודות בית יעקב” ויצאו במיזם מרגש במסגרת מעורבות חברתית להפעלת ילדי משפחות המפונים במלונות.
המשפחות חרדיות וחרדות, המתמודדות עם גלות ומשתוקקות לשגרה קיבלו את התלמידות שהגיעו בלווי המורות, בדמעות שמחה.
פעמיים בשבוע, מקדישות התלמידות את שעות אחר הצהריים שלהן, לאחר למידה אינטנסיבית בסמינר להפעלות אטרקטיביות ובימי שישי לקבלת שבת.
ההנהלה רכשה עבור המיזם מגוון חומרי תעסוקה לטווחי גיל שונים: משחקים וערכות יצירה והתלמידות מתנדבות ותורמות ומגיעות עם הררי ממתקים ופרסים, תוכניות לרוב, ובעיקר עם לב חם ואוזן קשבת והרבה אהבה. גם תלמידות י”ג, י”ד שותפות למיזם ועשו חלק מהעבודה מעשית של לימודי מסלול ההוראה / חינוך מיוחד עם ילדי המפונים במלונות. בנוסף אירחו משפחות של אמהות וילדיהן בחדר הסנוזלן של הסמינר לשעת הרפיה ורגיעה מימים עמוסים מלאי חרדות שאין זמן במלון העמוס לשבת ולהתכנס משפחה גרעינית ולדבר על המצב.
תלמידות “יסודות” מיוחדות בנתינה ותענוג לראות את הסיפוק והאושר על פניהן אבל, לא פחות ממה שהן נותנות, הן נתרמות,
הן מפתחות כישורים של יצירתיות וגמישות, ורוכשות תכונות מנהיגות והובלה. הן מקבלות תגובות מתפעלות על ההתגייסות המרגשת, על האיכות והנכבדות ובעיקר על הלב הענק והרחב שפתחו. הן לומדות להודות ולבקש הלאה להיות תמיד מן הנותנים.

תמונה שמשקפת את העשייה שלי בימים אלו
אחרי כל פעילות אני ממש מחכה לתמונות מהבנות. ומשתדלת להחמיא לבנות ולמורה על התנדבותן ולהעביר להן את הפידבקים שאני מקבלת.

משהו שאשמח להעזר ברשת
כל החיבור עם המלונות נעשה בקבוצת החיבורים בעקבות בקשה שהעלה אבי ממירן וכן אשמח לעוד חיבורים מכל חברי הרשת שנוכל לעשות שתפי”ם שייצרו חיבורים של אהבה וחיבור קצוות בעמ”י.

(צילומים: צוות הסמינר)

האירועים שסימנת שמעניינים אותך

לא נבחרו אירועים