שולחן העבודה של יונה גודמן, סמנכ"ל חינוך ופדגוגיה של רשת החינוך בני עקיבא

משפט עליי
יונה גודמן, אדוות ב’, סמנכ”ל חינוך ופדגוגיה של רשת החינוך בני עקיבא, הכוללת 50 מוסדות תיכוניים ברחבי הארץ (ובמעגל שני: 9 ישיבות הסדר, 3 מכינות קד”צ, מדרשה לבנות, בית ספר שדה ועוד), ומרצה במכללה להכשרת מורים. נשוי לברכה ואב לשישה. תושב השומרון.

מה אני עושה בתפקיד שלי בימי שגרה?
היו כאן פעם ימי שגרה? התוויה ויישום של תחומי החינוך והפדגוגיה – בעיקר ברשת המוסדות (ושותפות במגוון פורומים של כלל הציונות הדתית). תפקידי ברשת המוסדות: גיבוש חזון והנחלתו דרך השתלמויות וקורסים, איתור ומינוי מנהלים, טיפול באתגרים חינוכיים רוחביים או נקודתיים, קשר עם משה”ח ועם הרשויות ועוד. זאת בעזרת צוות חינוכי שמונה כ 15 איש ועוד המון מנהלים, מחנכים, מורים מקצועיים וכו’. הכל תוך רצון לקדם הישגים לימודיים, לנקוט בדרכי לימוד חדשניות המתאימות למאה ה-21, מבלי לוותר על החינוך הערכי שאנו מבקשים שייחד את פועלנו.

האתגר / הקושי הכי גדול שלי כרגע
לקיים מערך למידה כשרבים המורים מגויסים, הפנימיות תפוסות במפונים או בחיילים, והלב לא פנוי ללמידה. למצוא את האיזון בין תרומה, הזדהות (עם הלוחמים והנפגעים) וכו’ ובין למידה. וזאת כשאין תשובה אחידה לכל המוסדות ואף באותו מוסד: לכל הגילאים.

משהו שעבד / עובד לי טוב בימים אלו, מבחינה מקצועית
התשובה היא שמה שעבד מצוין בשבוע ראשון של המלחמה, פחות רלוונטי בשבוע השני, וחוזר חלילה. לכן, הכי “עובד” הוא ההבנה שצריך כל כמה ימים לפעול בצורה אחרת ולהתאים עצמינו לאתגרים המתפתחים. למשל: שבועיים שלחנו לכל התלמידים סרטוני מוטיבציה והשראה קצרים, במקביל עשינו מפגשי מנהלים מקוונים הן עם ‘תחזוקה’ אישית ורגשית, והן להחלפת רעיונות על דרכי עשייה. בהמשך הופקו השתלמויות מקוונות למורים על הוראה מרחוק (אחרי שיצאו שרוטים מהקורונה) ועוד. כל שבוע הדגש הוא אחר וכמובן, דברים עולים אחד על השני. הכול תוך שיח מתמשך עם ראשי המוסדות כדי להבין את צורכיהם. במקביל, קליטת המוני מפונים בפנימיות שלנו והפעלת הילדים בהם על ידי צוות ותלמידים, ועוד.

מה נותן לי כוחות?
האמונה בעם הזה, שמתגלה ביופיו ובעוצמתו, דווקא נוכח השבר הקשה. האמונה באלוקי ישראל. וכן: לראות את עוצמת העשייה והחוסן של הנוער: חקלאות, קייטנות, התנדבויות ומה לא. שימו לב: זה לא כולם, ועלינו לתת דעתנו גם למיעוט מהנוער שלא פעיל. אך הרוב עושים “בגרות חורף” הכי אמיתית שאפשר.

משהו שאשמח להיעזר ברשת
כל הצעה בהקשר לנכתב לעיל תתקבל בברכה. כן יש אתגר הטמון בעובדה שבכל כיתה יש תלמידים עם צרכים מאוד שונים. לאחד נפל דוד (= אביו נהפך לאח שכול, סבו אב שכול, בני הדודים יתומים) ואחר קצת מנותק מהכל, וכו’. וכן, גם מורים שונים נמצאים במצבים מאוד שונים נוכח המצב. כל הצעה בעניין זה תתקבל בשמחה.
ומשהו שקשור לימי שגרה (מותר לדבר גם על שיגרה בימים קשים אלו?). לכשיבואו ימי השגרה (אם מישהו יודע מתי יגיעו ימי השגרה, אשמח לעדכון…), אני מאוד רוצה לקיים תהליך עומק של בניית כלֵי הערכה מקצועיים יותר, כדי לאמוד בצורה טובה יותר את פועלנו ולשפרה. אשמח להפנייה לאנשי מקצוע שיכולים לסייע בכך.

האירועים שסימנת שמעניינים אותך

לא נבחרו אירועים