שולחן העבודה של אשרף ג'בור, מנכ"ל ארגון גג לקידום מצוינות אקדמית בתחום STEM לחברה הערבית

קצת עלי
אהלן, נעים מאוד, אני אשרף ג’בור מאדוות ג’. נשוי לג’ומאנה, אבא של פואד (14) ומיריל (13) ומתגורר בעיר הולדתי שפרעם בגליל. בעברי ייסדתי וניהלתי במשך שמונה שנים את התכנית הלאומית להנגשת השכלה גבוהה לחברה הערבית וכיום אני מנכ”ל רשת תכניות לקידום תלמידים מצטיינים ערבים במדעים והנדסה. בזמני החופשי, אני עוסק בקידום אמון וחיים משותפים בין ערבים ליהודים.

מה אני עושה בתפקיד שלי בימי שגרה?
המשימה שלי היא להביא לקידום מצוינות אקדמית בתחום STEM, במטרה להגדיל את מספר הסטודנטים הערבים בחוגי מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה וחשיפתם לאפשריות קריירה לא מסורתיות. אני מאמין שעל ידי טיפוח מצוינות, הקניית מיומנויות, ידע והכשרה בתחומי STEM, ניתן לסלול את דרכם של התלמידים הערבים המצטיינים בגילאים מוקדמים כדי שיוכלו להתקבל ללימודי מדע והנדסה באוניברסיטאות בישראל. בנוסף, לסייע להם להשלים את לימודיהם ברמה גבוהה ולהמשיך לקריירות הולמות את כישוריהם באקדמיה ו/או בתעשייה. לכן, אני עסוק בבניית תכניות חדשות והרחבת הרשת לעוד אוניברסיטאות בנוסף לאוניברסיטת ת”א, בן גוריון ומכון דוידסון הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע.

האתגר / הקושי הכי גדול שלי כרגע
הרחבת הרשת לעוד אוניברסיטאות בתקופה מאתגרת זו וגיוס שותפים מהממשלה, התעשייה ופילנתרופיה שיצטרפו לקרנות יד הנדיב וקלרמן המייסדות של הרשת החדשה. בנוסף, קיים הקושי באיזון הלימודים הפורמאליים של התלמידים המצטיינים בתיכון ללימודים באקדמיה במסגרת התכניות של הרשת ככלל, ובימים אלו בפרט!

משהו שעבד / עובד לי טוב בימים אלו
ברמת רשת התכניות, שיתוף פעולה פורה בין השותפים שלנו מהאוניברסיטאות, הקרנות, אגפי החינוך, בתי הספר, הורים ותלמידים גם בימים קשים אלו. יחד עם זאת, למרות המצב אנו ממשיכים לחזק את השכנות הטובה גם בימי שגרת החירום. ברמה האישית ממשיך לקיים מפגשים לחיזוק החוסן עם המון א.נשים, חלקם נמצאים ברשת מעוז לקידום החיים המשותפים לעתיד טוב יותר.

מה נותן לי כוחות?
תלמידים מדהימים, עם חלום להוביל שינוי בעולם STEM למרות המסע המאתגר.
בנוסף, האימפקט של העשייה אשר הובלתי בעשור האחרון, תרם להכפלת מספר הסטודנטים הערבים באקדמיה בזכות המשאבים שהושקעו והשותפים הנהדרים. לפי דו”ח הלמ”ס מהשבוע לפני פתיחת שנה”ל האקדמית, ניתן לראות שחלקם של הסטודנטים הערבים הגיע ל- 21% בדומה לשיעור החברה הערבית בישראל.

תמונה שמשקפת את העשייה שלי בימים אלו
מצרף תמונה ממחנה חורף של תכנית מעל”ה במכון ויצמן למדע.

משהו שאשמח להיעזר ברשת
אני מזמן נעזר ברשת הנהדרת! יש כאן א.נשים מדהימים מהממשלה שחוברים לחזון ועוד חברים מקצועיים מהתחום עם ניסיון רב, שחושבים ביחד איתי איך לקדם את התחום לטובת החברה וכלכלת המדינה. אשמח לעוד שותפים פוטנציאלים, בתקווה לרישות מועיל ושנה אזרחית טובה יותר לכולנו!

רשת מאתין

האירועים שסימנת שמעניינים אותך

לא נבחרו אירועים