שולחן העבודה של אורנית בן ישר, מנכ"לית עמותת מחשבה טובה

משפט עליי
אורנית בן ישר, ירושלמית בהווה, מושבניקית מהצפון הרחוק רחוק במקור. מנכ”לית עמותת מחשבה טובה – הפועלת לצמצום פערים חברתיים באמצעות הנגשת טכנולוגיה והעצמה אישית.

מה אני עושה בתפקיד שלי בימי שגרה?
איך מתארים שגרה בתוך חירום… כאמור, מחשבה טובה פועלת לצמצום הפער החברתי ולקידום מוביליות חברתית על ידי הנגשת טכנולוגיה. העמותה מפתחת, מפעילה ומובילה תוכניות טכנולוגיות ברחבי הארץ לאוכלוסיות מכלל החברה, בדגש על הפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל ופועלת בשני צירים עיקריים:
1. חינוך טכנולוגיה – עבודה עם ילדים ונוער במצבי סיכון דרך תוכניות העצמה טכנולוגיות
2. אוריינות דיגיטלית – תוכניות טכנולוגיות לקידום תעסוקה (18-45) ואזרחים ותיקים (65+). בעמותה למעלה מ- 100 עובדים ועובדות, עשרות פרויקטים בפריסה ארצית ושותפים לדרך – כל זה חלק מהתפקיד.

האתגר / הקושי הכי גדול שלי כרגע
ניהול ארגון בחירום על כל המשתמע מכך- 25% מהצוות מגוייס כחודשים; הצוות בעמותה מגוון מכלל הקשת הישראלית; פעילות “שגרה” בתוכניות הליבה של העמותה ששנת הפעילות הייתה אמורה לצאת לדרך ב-100% ב-8 לאוקטובר; ופעילות החירום שדורשת מענה מהיר, שונה ומותאם למצב.
זהו האתגר הגדול כרגע- בין הרצון והיכולת שלנו לתת מענה מידי ומהיר לבין המציאות בשטח.

משהו שעבד / עובד לי טוב בימים אלו
בגדול – “מה שעובד טוב בשגרה עובד טוב בחירום”, מרגישה שהמשפט הזה כל כך מדויק. הצוות המעולה של העמותה שכבר פיתח את שריר האג’יליות בימי הקורונה התגייס למשימה וזה נותן את הכוח להמשיך בתוך כל המורכבות.

תמונה שמייצגת עבורי את העבודה בימים אלו
מצרפת תמונה המשלבת מגוון של פעילויות של העמותה בימים האלו – בין חירום לשגרה, בעשייה המשמעותית עם המפונים. עם דגש על מרחבי למידה חינוכיים טכנולוגים שהקמנו בבית המלון הזמנים בירושלים. המרחבי מאפשרים חווית למידה וביטוי רגשי דרך טכנולוגיה עבור ילדים ונוער. עד כה הוקמו 4 מרחבים בירושלים, ובמודל דומה פועלים מרחבים בים המלח ואילת.
בזכות חיבורי מעוז – וחיבור עם גיל חדש – יצאנו לדרך עם המרחבים הראשונים עם שדרות.

מה נותן לי כוחות?
הצוות המסור יחד עם השותפים והתורמים שתומכים בעשייה ובשינויים המהירים שנדרשים בתקופה הזאת – יש עם מי לרוץ מהר.

משהו שאשמח להעזר ברשת
חיבורים לאנשים הטובים שמובילים בתוך המלונות את העבודה עם הילדים הנוער- חינוך פורמאלי ולא פורמאלי ועבודה עם אזרחים ותיקים מפונים במלונות.

(צילומים: צוות העמותה)

האירועים שסימנת שמעניינים אותך

לא נבחרו אירועים