רשת אוריינות מלידה

רשת אוריינות (שפתית) מלידה עסוקה בחודשים האחרונים בפיתוח והפעלה של מודלים מקומיים לצמצום פערים שפתיים של ילדים בגילי לידה עד 3 בכל רחבי הארץ, כמפתח לקידום מוביליות חברתית.
הרשת מחברת בין רשויות מקומיות, ממשלה ועשרות ארגוני חברה אזרחית ואקדמיה ומאפשרת למידה, חיבורים ועשייה משותפת סביב האתגר וההזדמנות להשפיע על אוריינות של ילדים.
בין המפגשים האחרונים של הרשת התקיים סיור למידה בנוף הגליל, עיר שבה חצי מהילדים אינם מדברים את השפה העברית כשפת אם.
כחלק מהמודל המקומי שפיתחו, ילדים במגוון גילאי וממגוון מסגרות חינוך מוזמנים לשעת סיפור מרובת שפות במתנ”ס המקומי, לציון משותף של כלל החגים אותם חוגגים הילדים בבתיהם ובמסגרות כולן נמצאים מילונים בשפות שונות המאפשרים תקשורת במגוון שפות. המטרה היתה לזהות פערים בהטמעת המודל יחד עם הורים, אנשי ונשות צוות בגנים ומפקחת ממשרד החינוך, תוך סקירה כנה של היתרונות והחסרונות.

מפגש נוסף של הרשת התקיים כבר בראשית המלחמה, כדי לעבוד על אתגרי השעה ברקע המלחמה המתמשכת. צוותי עבודה מרשויות מקומיות עסקו באתגרי שגרת החירום, ביניהם שדרות ונתניה, עמותת אלבחור שעובדת עם החברה הבדואית בנגב, ספריית פיג’מה שמחלקת ספרים לגני הילדים ורשת אמונה.
בין היתר עסקו בשאלות כיצד מסייעים לילדים בלי מסגרות? איך מנגישים למשפחות את חשיבותה של הקראת ספרים? איך בתוך מגוון האתגרים של תושבים וקהילות ברשויות מפונות מזמנים גם את העבודה על כישורי שפה של ילדים? ולאילו הכשרות נדרשים בתקופה הזו צוותים בגנים?

האירועים שסימנת שמעניינים אותך

לא נבחרו אירועים